Forum > Demolåtar

Asti - Not a love song (version 3)

<< < (3/7) > >>

asti:

--- Citat från: equality skrivet 28.03.2010, 03:52:47 ---Tänker lite Lennon i versen också och Unchained Melody i refrängen. Låter som du lägger stämmorna lägre än sångstämman, kanske därför det låter lite bumligt?

--- Slut citat ---
Lennon och Unchained melody - det är högst ofrivilligt i så fall. Hade inga så´na tankar alls.
Ja, jag har ett par låga stämmor - det kanske blir en för mycket...?
Ville haft en högsta stämma på "Oh my love" men klarar inte det tyvärr. :wacko:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

equality:

--- Citat från: asti skrivet 28.03.2010, 09:16:45 ---
--- Citat från: equality skrivet 28.03.2010, 03:52:47 ---Tänker lite Lennon i versen också och Unchained Melody i refrängen. Låter som du lägger stämmorna lägre än sångstämman, kanske därför det låter lite bumligt?

--- Slut citat ---
Lennon och Unchained melody - det är högst ofrivilligt i så fall. Hade inga så´na tankar alls.
/Asti

--- Slut citat ---

Menar inte på något sätt att det skulle vara "stulet"!  :( Bara att jag hör att vi har vuxit upp till samma slags musik och jag tycker mig höra inspirationskällor. Detta tillsammans med min ovana att name-droppa... Kan väl vara lite intressant också? Framför allt låter det asti och det är snyggt!  :)

asti:

--- Citat från: equality skrivet 28.03.2010, 09:41:26 ---
--- Citat från: asti skrivet 28.03.2010, 09:16:45 ---

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---
Menar inte på något sätt att det skulle vara "stulet"!  :( Bara att jag hör att vi har vuxit upp till samma slags musik och jag tycker mig höra inspirationskällor. Detta tillsammans med min ovana att name-droppa... Kan väl vara lite intressant också? Framför allt låter det asti och det är snyggt!  :)

--- Slut citat ---
Nej nej, tog det inte så heller!  :) Var bara förvånad över associationerna! Kommer inte på hur Unchained melody går....får leta upp den!  :)
Ville i första hand här få till nå´n sorts "stämningsmusik" , men tror låten är lite tråkig, så jag tror inte jag lägger mer tid på denna.
Har märkt att det kan bli ganska svårmixat om man har många sångspår. Hade kanske varit enklare med olika röster....?
Tack för att du orkar kommentera igen!

Kornstad:
Jag tycker inte alls att denna är tråkig! Avkopplande och skön snarare, vilket passar mig alldeles utmärkt nu när jag sitter hemma med magsjuka OCH ryggskott. Jättesmart kombination......    :(  ;)   Inte värre än att jag kan skratta åt det iaf.

Känns inte som att du behöver ljusaste stämman på "ohh my love", utan det är komplett nu.
Tycker det blev mycket bättre nu när du kortade ner partiet till hälften också som nämnt tidigare. Hoppas du själv tycker det också?

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 29.03.2010, 10:50:51 ---Jag tycker inte alls att denna är tråkig! Avkopplande och skön snarare, vilket passar mig alldeles utmärkt nu när jag sitter hemma med magsjuka OCH ryggskott. Jättesmart kombination......    :(  ;)   Inte värre än att jag kan skratta åt det iaf.

Känns inte som att du behöver ljusaste stämman på "ohh my love", utan det är komplett nu.
Tycker det blev mycket bättre nu när du kortade ner partiet till hälften också som nämnt tidigare. Hoppas du själv tycker det också?

--- Slut citat ---
Magsjuka och ryggskott - låter inget vidare! Hur orkar du lyssna på musik då? Jag skrattar aldrig när jag är magsjuk!  :)
Ja, du gav ett bra tips, som jag följde. Tog också bort första hälften av bakgrundsången i sista versen, så att det blir lite mer variation där.
Jag klarar inte en ytterligare högre stämma, så den tanken har jag gett upp.  :)
Tack för kommentar och krya på dig!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion