Forum > Demolåtar
stajo&Marruschkka - My Life
Wernborg:
Låter finfint på alla sätt. Klassisk ballad.
Stereokören var överdrivet utpanorerad. Mindre bra.
Marre, snygg sång. Lite Cat Stevens-feeling. Brabra.
Jo, marsch-trummorna kanske inte var superlyckade. Hellre ett enkelt 8-beat komp med hihat och 2-4 på virveln.
Kalasfina stråkar.
stajo:
--- Citat från: Åsa skrivet 02.04.2010, 00:38:45 ---Hej på er!
Det har hänt mycket med låten sedan jag lyssnade sist, och så bra har det blivit!
Lite kul är det tycker jag hur man kan höra så tydligt vem som gjort låten och det beror ju inte på att du snott melodin av någon av dina andra låtar Stajo, det är din egen stil bara. Och den är ju så bra :)
Marre, du brukar säga till mig att du gillar när jag sjunger lite mer laidback - detsamma :D Skitbra sjunget här, mycket bra. Och sticket gillar jag mycket! Fint på sista refr där det bygger på lite.
I första refr reagerar jag på sången som är panorerad, för mycket tycker jag, tycker dom ska in mer (+sänkas?), smaksak men så tyckte jag. I andra refrängen tänker jag inte lika mycket på det men där är det ju mer komp till. Det är väl det enda jag tänker på såhär direkt. Inte det snyggaste trumljudet kanske men jag ska inte uttala mig om sånt jag inte förstår mig på :P
Well done hörrni, och glad påsk!
--- Slut citat ---
tack Åsa, det här med panoreringen jo det var nog lite lägre i första versionen och lite mindre utpanorerad sedan experimenterade jag lite och ja kanske blev det för mycket av det goda, men nu har jag hittat på en efterkonstruktion som kanske folk tror på... nämligen:
Jag tänkte att första frasen sjunger man ut, alltså personen säger det utåt och andra frasen är något som aldrig sägs men personen hör inom sig. För att förtydliga den här inre rösten så panorerade jag ut så här mycket. Vad tror ni, går ni på det ;).
Trummor är inget jag heller förstår mig på :)
stajo:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.04.2010, 19:06:20 ---Låter finfint på alla sätt. Klassisk ballad.
Jo, marsch-trummorna kanske inte var superlyckade. Hellre ett enkelt 8-beat komp med hihat och 2-4 på virveln.
Kalasfina stråkar.
--- Slut citat ---
Kul att det låter bra. Jovisst är den nog i överkant utpanorerad. Det känns inte som jag är riktigt färdig ännu, skall kika lite mer på det i helgen eh nu alltså. Marsch-trummorna ville jag bara ha för att jag gillade dem :), jag har vant mig nu och det funkar för mig men och andra sidan är det inte sagt att det inte skulle bli bättre med den rytm du föreslår. Tack för komments :)
Marruschkka:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.04.2010, 19:06:20 ---Låter finfint på alla sätt. Klassisk ballad.
Kalasfina stråkar.
--- Slut citat ---
Åh, man tackar, Cat Stevens, honom gillar vi :wub:
Nej, nu väntar Påsk-middag, Glad Påsk önskas!!
/Marre
MaxB:
Den här låten finns i favoritmappen i mp3-spelaren!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida