Forum > Demolåtar

stajo&Marruschkka - My Life

<< < (2/12) > >>

stajo:

--- Citat från: Kornstad skrivet 24.03.2010, 23:26:31 ---Skön låt! 
Du kunde nog släppa fram sången en aning till i mixen.
Cool idé i refrängen med de pannade stämmorna som möter upp. Gillas!

Jag gillar Marru's röst till denna låten. passar riktigt bra tycker jag.

--- Slut citat ---

Tack Kornstad. Hur menar du med att släppa fram sången, alltså mer tekniskt menar jag. Är det så enkelt som att höja volymen resp sänka de andra instrumenten? Eller menar du att den ligger för långt bak, typ att jag skall göra den torrare och få den längre fram jämfört med de andra instrumenten, eller så gör jag de andra instrumenten mer våta och får de längre bak?
Eller menar du att sången får för lite utrymme i den meningen att det är för mycket instrument i mixen?
Jag förstår nog vad du menar men inte riktigt hur jag skall uppnå det på bästa sätt :).

stajo:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.03.2010, 23:51:32 ---Flöjten kunde gott höjas en oktav.

Vet att det inte är final-mixen men allt låter bättre om det hela jämfört slasken, bra sjunget och spelat och midibasen reagerade jag inte på? Förutsägbart som satans :D Men bra skruvat och genomfört...
1 eller två takter tycker jag inte spelar någon roll :)

--- Slut citat ---

Tack div, det är en altflöjt men jag skall absolut testa en annan där jag kan komma upp någon oktav. Vet inte varför jag valde den, det var mer ett spontant val men jag skall prova och höra vad jag gillar bäst.  :)

cykeln:
Fin låt!
Klassisk ballad - lite 60-tal.
Kul att höra Marre i denna form!
Bra sjunget, skön känsla!
Gillar definitivt detta
Bra båda!

asti:
Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.

Kornstad:
Hahaha...jag vet knappt själv..   ;)

Nä, men något torrare så att sången känns lite närmre, samt även få upp den en litet aning i volym tror jag hade gjort susen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion