Forum > Demolåtar

stajo&Marruschkka - My Life

<< < (3/12) > >>

bjurte:
Lite ojämna nivåer här och där,så det finns lite att jobba på,men annars jättefint.
Får ganska mycket 50 tals raggarballads kännsla av det här och hade det inte varit för
det lite modernare soundet,så skulle det kunat vara ett av soundtracken till American Graffiti eller varför inte Grease ?? :lol:
OM du jobbar lite på att fixa nivåerna och då särskillt på sången och kanske lägger ner lite tid på att hitta mer 'Gammla trummor'
Så sväljer i alla fall jag detta med hull och hår... ;) 

stajo:

--- Citat från: cykeln skrivet 25.03.2010, 20:58:11 ---Fin låt!
Klassisk ballad - lite 60-tal.
Kul att höra Marre i denna form!
Bra sjunget, skön känsla!
Gillar definitivt detta
Bra båda!

--- Slut citat ---

Tack cykeln! 60-tal, jahopp lite före min tid men klart har man inspirerats av massa klassiker. :)

stajo:

--- Citat från: asti skrivet 25.03.2010, 21:39:41 ---Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.

--- Slut citat ---

Jepp ojämna nivåer, blir nog en hel del processande och klippande för att få samma nivå rakt igenom, skall på att i helgen.
Virvelkaggen, bara på vissa ställen då? Skall kolla.
Tack för komments.

stajo:

--- Citat från: Kornstad skrivet 25.03.2010, 21:46:02 ---Hahaha...jag vet knappt själv..   ;)

Nä, men något torrare så att sången känns lite närmre, samt även få upp den en litet aning i volym tror jag hade gjort susen.

--- Slut citat ---

:) jag tycker sådant är så svårt och har inget tålamod, jag vill nog inte ha rösten torrare men kan kanske hitta på något annat för visst borde nog rösten fram lite till

stajo:

--- Citat från: uriah skrivet 25.03.2010, 22:08:10 ---Lite ojämna nivåer här och där,så det finns lite att jobba på,men annars jättefint.
Får ganska mycket 50 tals raggarballads kännsla av det här och hade det inte varit för
det lite modernare soundet,så skulle det kunat vara ett av soundtracken till American Graffiti eller varför inte Grease ?? :lol:
OM du jobbar lite på att fixa nivåerna och då särskillt på sången och kanske lägger ner lite tid på att hitta mer 'Gammla trummor'
Så sväljer i alla fall jag detta med hull och hår... ;) 

--- Slut citat ---

haha raggarballad, en ballad jag kan ragga med var det första jag tänkte men läste sedan 50-tals. Har inte haft något sådant i tankarna vid arrandet men det är mycket möjligt :). Jag lever kanske i fel tidsålder.
Trummor är jag dålig på så jag vet nog inte hur jag skulle uppnå det du menar.
Tack för komments :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion