Kontrollrummet

tempoproblem vid kombinering av projekt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

jag har två projekt som skall slås ihop. Det ena är av misstag i 120, det andra korrekt i 80. När jag importerar tracks från projektet med 120bpm till projektet i 80bpm, flyttar allting i 'otakt'. Finns det nåt sätt att tvinga projektet i 120 att bli 80 utan att alla inspelade bitar flyttar sig på tidsaxeln?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


clavinova

  • Gäst
Ändra alla spår från tempobased till timebased. Det är en "knapp" på varje spår som visar en not eller en urtavla. Den ska vara satt till en urtavla. Då kan du ändra tempot utan att spåren påverkas.


För tydlighetens skull, tempo based kallas även Musical och time based även för Linear.
« Senast ändrad: 24.03.2010, 17:06:13 by clavinova »


Utloggad tsmalmbe

mmmm great! Hur man kunde glömma detta alternativ är oförlåtligt, nu hem och testa. Hoppas det fungerar som önskat, annars får jag submixa och bounca ut, vilket är skit... Tack!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

fungerar, tack.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.