Forum > Demolåtar

Asti - Something happening to me

<< < (3/4) > >>

Kornstad:
Skönt gitarrlir här!
Jag tycker nog att låten känns komplett nu och vill inte att du lägger till mer.
Gillar trummorna, eller sättet de lirar på, men skulle önskat ett softare tillslag med vispen på virveln.

Lyssnade alldeles nyligen på din låt - Not a love song "ohh my love..." och första tonerna i reffen gav hög igenkänningsfaktor, men inte tillräckligt för att det inte skall funka som en "egen" refräng.

Kon-Trollet:
skitbra !
trummorna kommer in helt rätt, men behöver en gnutta mer 'attityd' soundmässigt.
Pålsi Mon & Artgarf Uncle väldigt närvarande som sagt.. :D

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 29.03.2010, 11:15:57 ---Skönt gitarrlir här!
Jag tycker nog att låten känns komplett nu och vill inte att du lägger till mer.
Gillar trummorna, eller sättet de lirar på, men skulle önskat ett softare tillslag med vispen på virveln.
Lyssnade alldeles nyligen på din låt - Not a love song "ohh my love..." och första tonerna i reffen gav hög igenkänningsfaktor, men inte tillräckligt för att det inte skall funka som en "egen" refräng.

--- Slut citat ---
Eftersom låten är lite kort har jag funderat på ett stick/mellanspel alternativt ett annat, utdraget slut. Får se om det blir av.
Tillslaget på virveln har jag justerat i nästa version - ydderF påpekade också det!
Roligt att gitarrliret gillas!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 29.03.2010, 11:52:43 ---skitbra !
trummorna kommer in helt rätt, men behöver en gnutta mer 'attityd' soundmässigt.
Pålsi Mon & Artgarf Uncle väldigt närvarande som sagt.. :D

--- Slut citat ---

Det där med trummor är tyvärr inte min starka sida..... :wacko:
Ja, Simon och Ranunkel satt och lyssnade när jag spelade in låten, men hade svårt att hålla tyst - satt och prasslade med sina godispåsar!  :rolleyes:
Paul Simon var förr en av mina husgudar, så det har kanske satt sina spår!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Kon-Trollet:
tycker visst att du har känsla för trummor - slagen sitter precis där man vill ha dem, de låter bara för tunna....kanske lite rymdklang å mer bas skulle hjälpa.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion