Kontrollrummet

Clemens-Calling You

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Calling You 
ARTIST/GRUPP: Clemens
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD:4.13
KOMPOSITÖR:C 
PRODUCENT: C     
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3


Gärna synpunkter på mix eller vad som faller in  :)
« Senast ändrad: 01.11.2013, 17:30:32 by Clemens »


freddy

  • Gäst
Låter bra, som vanligt! Lite för bra nästan, som det ofta gör när allt är samplat. Jag skulle gärna önska lite mer skit faktiskt, lite orenare ljudbild. Nu blir det lite mjukt, som en ljuddemo på en synt, om jag ska överdriva.

Låten fastnade inte direkt, men jag tycker ändå att den är njutbar och välljudande, jag hör att du gjort ett bra jobb.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag har lite problem med instrumentala låtar. Saknar sången alltför mycket, men det går ju inte att komma ifrån att det här är extremt välgjort och vackert.. Men som sagt - visst hade det varit kul att lägga på en riktigt go sångslinga på det  :rolleyes:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Jättefin, ren ljudbild, men skulle vilja ha fram gitarren mer och sänka den flöjtliknande synthen något. Kanske även flytta ut gitarren något mer från centrum åt endera hållet, så hörs den nog bättre. Annars sköna klanger och snygg produktion!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter bra, som vanligt! Lite för bra nästan, som det ofta gör när allt är samplat. Jag skulle gärna önska lite mer skit faktiskt, lite orenare ljudbild. Nu blir det lite mjukt, som en ljuddemo på en synt, om jag ska överdriva.

Låten fastnade inte direkt, men jag tycker ändå att den är njutbar och välljudande, jag hör att du gjort ett bra jobb.

Ja det ständiga problemet..man får se till att man har värtsa samplings biblioteken..dyrt blir det..Efterstävar faktiskt att gå åt lite mjukare mixar överlag, men gäller ju att hitta balansen :) Tack /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag har lite problem med instrumentala låtar. Saknar sången alltför mycket, men det går ju inte att komma ifrån att det här är extremt välgjort och vackert.. Men som sagt - visst hade det varit kul att lägga på en riktigt go sångslinga på det  :rolleyes:

Får se om det blir någon sång på denna..jag gillar ju å andra sidan instrumentala låtar  :P  Tack! /c


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jättefin, ren ljudbild, men skulle vilja ha fram gitarren mer och sänka den flöjtliknande synthen något. Kanske även flytta ut gitarren något mer från centrum åt endera hållet, så hörs den nog bättre. Annars sköna klanger och snygg produktion!

Gitarrerna ligger lite dolt just för att dom inte är "the real thing"... :D  till ljudbilden användes en skopa "Vanish" ( tror jag det var )  :unsure: men blev ju rent i alla fall  :)  : Tack! /c


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Typiskt att fastna i att det är för vackert! Välfärdsproblem liksom :lol:
Jag gillar det här även om låtsasgitarrer naturligtvis inte går upp mot riktiga!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du är mästare på de här låtarna C. Klart mysig och medryckande - be Wernis fixa en gitarr så blir det kanon för guran är inget vidare nu ligger och knypplar i mitten med nåt omöjligt plock. Den andra är bra.
Skulle inte förvånga mig ett dugg om det blev sång såsmåningom också.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Du är mästare på de här låtarna C. Klart mysig och medryckande - be Wernis fixa en gitarr så blir det kanon för guran är inget vidare nu ligger och knypplar i mitten med nåt omöjligt plock. Den andra är bra.
Skulle inte förvånga mig ett dugg om det blev sång såsmåningom också.

Tjena Eko!

Ja..guran "plockgitarren" om det är den du menar? är körd genom div effekter just för att bli något annat.. :D men kanske bara blev konstigt  :D får väl se då om Wernis har lust och tid?
Tack! C


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snyggt tema. Pad-synthen lite för stark på bekostnad av ak gitarren? Ser att det är kommenterat tidigare. Det jag hör av ak guran låter helt ok ändå. Annars mkt snygg väv du har sytt ihop som alltid.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
... får väl se då om Wernis har lust och tid ...

Fick en gitarrfri version av Clemens och bastardpostar lite här....

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/files/calling_you_wernborg.mp3[/mp3]

Det blev ett par akustiska, en elektrisk och ett glockenspiel. Flavour of the month.
« Senast ändrad: 11.04.2010, 23:46:25 by Wernborg »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön låt med bra lir. Lite lite för hög glocken tycker jag - men det är en smaksak
Schysst blandning med både akke å elgura!

Skön låt ni har gjort

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
... får väl se då om Wernis har lust och tid ...

Fick en gitarrfri version av Clemens och bastardpostar lite här....

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/files/calling_you_wernborg.mp3[/mp3]

Det blev ett par akustiska, en elektrisk och ett glockenspiel. Flavour of the month.

Skitbra! gillar acken, snyggt sound och härligt lirat, kul med klockor! Nu fattas bara sången..  :D  :wub: /C



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst skitsnyggt - överträffade i alla fall mina förhoppningar - som sagt bara sång kvar nurå.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


clavinova

  • Gäst
Coolt! Originalet tar en ut på en kristallklar resa i ett mycket vackert ljudlandskap, sedan tar Wernis över och tillför lite själ så att låten lyfter rejält. Åsa eller Julianna på vox, kanske tom i kombo med Karl och vårens låt är ett faktum.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Men som sagt - visst hade det varit kul att lägga på en riktigt go sångslinga på det  :rolleyes:

Ojdå.. Upptäckte precis att det verkar som om jag ansökte om att få sjunga på denna.. Så var det givetvis inte.. Jag var bara slarvig när jag skrev.. Jag vet allt mina begränsningar så "Visst hade det varit kul att få HÖRA en riktigt go sångsslinga på det" ska det vara...

Sorry!!

HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Typiskt att fastna i att det är för vackert! Välfärdsproblem liksom :lol:
Jag gillar det här även om låtsasgitarrer naturligtvis inte går upp mot riktiga!

Inga låtsasgitarrer här inte  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt tema. Pad-synthen lite för stark på bekostnad av ak gitarren? Ser att det är kommenterat tidigare. Det jag hör av ak guran låter helt ok ändå. Annars mkt snygg väv du har sytt ihop som alltid.

Jo skall gås igenom en sväng nu....Wernis gitarrer ställer till det... :D  Tack!/C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skön låt med bra lir. Lite lite för hög glocken tycker jag - men det är en smaksak
Schysst blandning med både akke å elgura!

Skön låt ni har gjort

Gurano

Tjena!

Kul att du gillar! speldosan skall det kollas på.... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Javisst skitsnyggt - överträffade i alla fall mina förhoppningar - som sagt bara sång kvar nurå.

Sång på gång!.... :) /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Coolt! Originalet tar en ut på en kristallklar resa i ett mycket vackert ljudlandskap, sedan tar Wernis över och tillför lite själ så att låten lyfter rejält. Åsa eller Julianna på vox, kanske tom i kombo med Karl och vårens låt är ett faktum.

Hallå Clav!

Ja, sköna gitarrer blev det..kul! Tack /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Men som sagt - visst hade det varit kul att lägga på en riktigt go sångslinga på det  :rolleyes:

Ojdå.. Upptäckte precis att det verkar som om jag ansökte om att få sjunga på denna.. Så var det givetvis inte.. Jag var bara slarvig när jag skrev.. Jag vet allt mina begränsningar så "Visst hade det varit kul att få HÖRA en riktigt go sångsslinga på det" ska det vara...

Sorry!!

Meh..jag som satt och väntade...närå...men skulle ju vara kul att låna din röst någon gång.. :)







Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
filmiskt var ordet
soft musik,mjuk & fyllig ljudbild, något levande instrument eller röst skulle skänka ytterligare en dimension till detta
skönt efter-slap på virveln

goyy jobbat! :)
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad tsmalmbe

Vackert.

Trummorna är ingen direkt skönhet.

Wernborgs version tillför en del av den human touch som originalet saknar. Men den versionen har det där lite overly busy känslan, gitarristerna tillåter sig inte ta en paus. Vilket den versionen kunde må bra av.

Men, vackert.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vackert.

Trummorna är ingen direkt skönhet.

Wernborgs version tillför en del av den human touch som originalet saknar. Men den versionen har det där lite overly busy känslan, gitarristerna tillåter sig inte ta en paus. Vilket den versionen kunde må bra av.

Men, vackert.
Hoppas och tror att Clemens kommer gallra lite i spåren från mig.  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
filmiskt var ordet
soft musik,mjuk & fyllig ljudbild, något levande instrument eller röst skulle skänka ytterligare en dimension till detta
skönt efter-slap på virveln

goyy jobbat! :)
/Larsson

Tjena Larsson!

Skall jobba på det!  :)... Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vackert.

Trummorna är ingen direkt skönhet.

Wernborgs version tillför en del av den human touch som originalet saknar. Men den versionen har det där lite overly busy känslan, gitarristerna tillåter sig inte ta en paus. Vilket den versionen kunde må bra av.

Men, vackert.

Halloj!

Ja...blir nog lite andra trummor..och lite annat fix  :) Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vackert.

Trummorna är ingen direkt skönhet.

Wernborgs version tillför en del av den human touch som originalet saknar. Men den versionen har det där lite overly busy känslan, gitarristerna tillåter sig inte ta en paus. Vilket den versionen kunde må bra av.

Men, vackert.
Hoppas och tror att Clemens kommer gallra lite i spåren från mig.  :D

Jo..fördelen är ju att du gjorde många figurer..bara att välja ut  :) Karl är väl i stort färdig med sången och
jag får arra om en del eftersom den var instrumental från början..men skall nog få ihop det.. :)
 


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
W gör ett grymt jobb här.

Och kompositionen är överlag väldigt vacker, slutet är jag dock lite tveksam till ;) (som det är nu)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Varmt och mjukt sound. Skönt att lyssna på. Kanske saknas nåt som sticker ut? Och allt går i ett, kanske nån paus nånstans?
Fast det är nog bra så här, avslappnande och lite meditativt