Forum > Demolåtar
Min första låt i det här forum :-)
MrPhil:
--- Citat från: Aceslince skrivet 09.05.2007, 08:11:15 ---Hejsan jag är ny här, har en halv färdig demo som ni kan får höra, min tjej testa sjunger i låten (första gången för hennes :P)
Slänger på kritik bara, jag tål allt kritik :D
--- Slut citat ---
Den där synthen som "snurrar" i ljudbilden... fan så irriterande! :D Känns som jag tagit LSD eller nåt i öronen... [hade du inte tagit bort den?]
Kanske skulle funka bättre om ljudbilden i övrigt var tyngre o mer fokuserad. Nu är den tunn o flygig, utan fokus o förankring.
Tillbaka till ritbordet o börja från grunden, skulle gissa på att din lyssning lurar dig ordentligt.
Aceslince:
Sen jag lagt på Limited -AIR present så blev allting tun men ´man hört mer tydlig, kanske ska bara har på sången.
Kenta K:
Nei, hon skall sjunge precis som hon gör nu, fast med "mer" röst om du förstår. Inte ropa. Bara sjunga normalt.
Det jag behöver? BMP på låten och hennes inspelade röst i WAV eller MP3. Inget annat. :)
Jag tycker inte om att ha en "effect" på hela mixen om det var det du tänkte på. Men det är inte ALLTID fel liksom. Det finns inget rätt och fel. :D
Emulator:
intressant första post. lite mycket snurr som stör, och kanske autotunern som bör nertonas. Men annars så funkiar melodi och så.
Nytt arrangemang, gör det lite grovt bara, och posta för mer åsikter, så kommer det gå bra.
Hejja på!
Aceslince:
he he ^_^, ni säger att det är snurr och autotune, kan ni förklara liten mer hur ska jag fixa skulle vara jätte snäll ?
jag vill lära mig och förbättre mig :(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida