Forum > Demolåtar
Min första låt i det här forum :-)
mahan:
Du måst kanske berätta vilka grejor du använder vid inspelningen så kan nån kanske berätta hur och vad som skall rattas :)
h. Johan
Emulator:
--- Citat från: Aceslince skrivet 09.05.2007, 22:23:11 ---he he ^_^, ni säger att det är snurr och autotune, kan ni förklara liten mer hur ska jag fixa skulle vara jätte snäll ?
jag vill lära mig och förbättre mig :(
--- Slut citat ---
:)
Snurren är den effekt som ligger på som gör att ljudet studsar mellan högtalarna. funkar oftast bäst i små portioner om det gör på ett ljud som är framträdande i ljudbilden. OM du däremot hade lagt det på en slinga som spelar i bakgrunden skulle det inte störa så mycket.
Det kan vara effektfullt också, men här blir det lite för mycket.
Autotuner/melodyne och liknande används för att rätta till sångröst som är lite sur, låter så i detta fall.
Mitt tips är att du kör ihop trummor och bas, kanske lite övrig percussion och ev stråkar/pads, och mixar det torrt (utan massvis med effekter) tills det verkar funka, då lägger du på lite effekt på det hela tills det får rätt stuk. Tveka inte att posta ofta, även korta snuttar i tråden och hör vad folk tycker!
:)
Aceslince:
Tack Emulator! nu har jag förstår vad felet är. ska försöker fixa och ändra. Bara auto-tune som jag har mest promblem med, jag kör alltid på auto, jag inte bra på ratta. men jag ska lägger mer tid testa och lära mig fram.
Tack till alla som har hjälp mig och svara på min inlägg :wub:
Kenta K:
Ett bra sätt att lära sig är att ratta på alla knobbisar du ser. Sen hör du vad som händer. ;)
valdez:
Det här blir nog bra när det blir helt färdigt..i nuvarande skick så tycker jag det är lite svårt att höra vad som sjungs men annars helt ok..Spela in på dagtid så kan sångerskan använda hela sin röst då blir det helt annat ska du se!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida