Forum > Demolåtar
Clav Inovation - Konstigt (nu en svit)
spacetrucker:
Ojoj.. man blir ju yr i bollen... väldigt bra dehär. Allra bäst gillar jag slutet. Sköna ljudbilder. Speciellt i lurar låter detta kanon. Nästan hypnotiskt.
Skumt? Jovisst, bra skumt.
Njutningsbart? I allra högsta grad.
Normalt? Allt är väl relativt
Space
clavinova:
Synth och Space, tack för lyssning och kommentarer. Den får nu jäsa ett tag innan jag fortsätter med den.
Kornstad:
Hmmmm....... Ja detta är nog inget som jag lyssnar på två ggr, men du har helt klart lyckats få till ett snyggt ljudcollage här.
Lite mörkt skrämmande inledningsvis, men blir sedan ljusare när stackato sången kommer in och man känner sig trygg. Dras dock ner i mardrömmen ett tag igen innan electro trummorna kommer in och skapar en helt annan dimension.
Fräckt med synthen i slutet innan det tonas bort med stackato sången.
clavinova:
--- Citat från: Kornstad skrivet 29.03.2010, 10:37:23 ---Hmmmm....... Ja detta är nog inget som jag lyssnar på två ggr, men du har helt klart lyckats få till ett snyggt ljudcollage här.
Lite mörkt skrämmande inledningsvis, men blir sedan ljusare när stackato sången kommer in och man känner sig trygg. Dras dock ner i mardrömmen ett tag igen innan electro trummorna kommer in och skapar en helt annan dimension.
Fräckt med synthen i slutet innan det tonas bort med stackato sången.
--- Slut citat ---
Tack Kornstad! Om du upplever den som en mardröm, då har jag lyckats! Det var det mörka, hotfulla jag ville ha fram, samtidigt som det ljusa skulle balansera det hela. Kul!
Rattlesnake:
Symfoniska ljud men …bara väldigt konstigt. Hade det varit lite lite bättre samplade körer hade jag kanske tyckt annorlunda men framför allt är det som möter en mest bara konstiga ljud.
Sånt här skulle kunna funka om det fanns en melodi som gömde sig någonstans, då är det mesta förlåtet, men det här låter mest bara som en lek med samplingssynth. Kan ju vara kul det med, men inget man kanske vill höra flera gånger.
Ljudmixen är det inget fel på, den har både djup och bredd och saknar frekvenskrockar. Krisp och klarhet, blöt utan att bli såsig.
Edit: missade att du hade flera delar, hade bara laddat ner det i spelaren.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida