Forum > Färdiga produktioner

The Real Ruff Racoons - Mercy

<< < (3/9) > >>

Eddi:

--- Citat från: clavinova skrivet 22.03.2010, 16:56:28 ---
--- Citat från: Eko skrivet 22.03.2010, 16:51:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 22.03.2010, 16:50:17 ---
--- Citat från: clavinova skrivet 22.03.2010, 16:14:01 ---Möjligen låter munspelet lite midi?

--- Slut citat ---

Have Mercy!  :lol: :lol: :lol:

--- Slut citat ---
För tydlighetens skull då Clav det är så äkta det kan vara och tusan så bra spelat (tycker jag) :D

--- Slut citat ---

Jag vet, då jag kommunicerade med munspelaren själv idag och berättade om "kuppen"... *blink*

--- Slut citat ---
Aha :)
Förresten det var ju du som tipsade om EWQL den har ju bra ljud nest pas?

Ny version av Mercy uppe nu lite mer experimentell och förhoppnings lite mer dynamisk på sina ställen en del utrensning har också ägt rum.

MaxB:
Jamen jag gillar! Pad-ljudet är borttaget helt, tror jag. Bra drag eftersom det är en gitarrbaserad låt. Kanske jag får lägga en gitarr också?  :wub: Funderar nu eftersom det finns mer luft i låten nu.
Kanske en till gitarr kan smyga in utan att dominera.

Vid 2.11 skulle det kunna finnas en distad typ från min stuga, kanske?  :unsure:

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.03.2010, 23:10:31 ---Jamen jag gillar! Pad-ljudet är borttaget helt, tror jag. Bra drag eftersom det är en gitarrbaserad låt. Kanske jag får lägga en gitarr också?  :wub: Funderar nu eftersom det finns mer luft i låten nu.
Kanske en till gitarr kan smyga in utan att dominera.

Vid 2.11 skulle det kunna finnas en distad typ från min stuga, kanske?  :unsure:

--- Slut citat ---
Padden är kvar på sina ställen - kör på bara - ingen verkar ju bry sig i alla fall eller också är den så j*kla bra så att ingen har nåt att skriva om :D

MaxB:
Distar orgeln måhända lite vid 64 sekunder?  :unsure:

--- Citera ---ingen verkar ju bry sig i alla fall
--- Slut citat ---

Då kan vi bli anarkister och göra vad vi vill!  :rolleyes: Det finns ändå ingen som bryr sig! Haha!
Jag hoppas jag kan smyga in i stugan och göra något. Kanske dokumentera det med en analog video, i stereo!  :lol: Ja fyfan resurserna finns, vetu! Skrotniklas, det är jag det!  :lol:
Häftigt munspel RRR har! Och akustiska gitarren och elguran, jag känner och hör att du har jobbat en hel del med dem. Sanning att säga så är de tajtare än många tidigare guror du lagt!
Vad tror du om mellotron-brass på sista delen?
Eller kan du prova att inte ha med gitarren efter solot från 167 till 183, bara trummor, bas och sången där på "första halvan" innan munspelet och alla andra kommer in igen?

Näe vetuva, nu äre dags att sova...

PS så här ser fyndet ut:

Skitsnygg!

cykeln:
Put up the killing lyrics ye buggers!  :D
There´s sort of something missing after the solo - have you tryed the organ I provided - the last one - dunno if its any good but it could fill some holes  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion