Forum > Demolåtar
Hogge - "Waiting"
hogge:
JÄVLIGT BRA TEXT... Vill jag bara tillägga...
olofd:
Vad har du för signalkeja på sången? något går snett där..
Kör du reverbet/rummet som insert?
Jag tycker iaf att du gör framsteg med komprimeringen i dina låtar.
hogge:
--- Citat från: olofd skrivet 21.03.2010, 00:02:52 ---Vad har du för signalkeja på sången? något går snett där..
Kör du reverbet/rummet som insert?
Jag tycker iaf att du gör framsteg med komprimeringen i dina låtar.
--- Slut citat ---
Fick ta hjälp av Freddy via MSN för att begripa det där med signalkedja.. Men nu förstår jag (tror jag).. Jag har först lite kompressor - som jag skruvar "hej vilt på" och sen lite delay....
Jag vore jättetacksam om Du kunde berätta lite mer, i lekmannatermer, vad som är galet...
Ja, enligt min mentor Freddy, så kör jag insert på allt.. de får effekter jag förstår mig på läggs direkt på spåret..
olofd:
Det finns mycket att hitta på nätet ang. detta.
Se bara till att ha all dina Delay och Reverb på en AUX och inte direkt på kanalen.
Sången känns väldigt långt borta.. man vill ha den In my face mer.
Prova att göra sången helt torr, bara eq och komp och lyft den 1-3 db, sen lägger du ett litet rum på aux bara,.
hogge:
--- Citat från: olofd skrivet 21.03.2010, 00:23:59 ---Det finns mycket att hitta på nätet ang. detta.
Se bara till att ha all dina Delay och Reverb på en AUX och inte direkt på kanalen.
Sången känns väldigt långt borta.. man vill ha den In my face mer.
Prova att göra sången helt torr, bara eq och komp och lyft den 1-3 db, sen lägger du ett litet rum på aux bara,.
--- Slut citat ---
Oj oj.. Avancerade grejer det där... Tror jag låter Freddy ta hand om det där... :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida