Forum > Demolåtar
Hogge - "Waiting"
asti:
"Vad innebär det egentligen att sången ligger "långt bak"? Ska jag höja volymen menar Du?"
Ja, till att börja med, men kanske även behöver vara lite närmre i ljudbilden, som jag ser det.
asti:
--- Citat från: hogge skrivet 22.03.2010, 16:52:29 ---Förlåt om jag bumpar min egna tråd här, men var 17 finns Astis version?? Hittar den inte....
--- Slut citat ---
Du hittar den på sidan 2 under "Halvfärdiga", Asti/Spacetrucker - Waiting for the sky to fall!
/Asti
hogge:
--- Citat från: asti skrivet 22.03.2010, 17:04:24 ---"Vad innebär det egentligen att sången ligger "långt bak"? Ska jag höja volymen menar Du?"
Ja, till att börja med, men kanske även behöver vara lite närmre i ljudbilden, som jag ser det.
--- Slut citat ---
Det där med att höja volymen det klarar jag, men om någon har tid & lust så vore jag tacksam att få veta hur sjutton man "flyttar sången närmre i ljudbilden"...
Vill också passa på att klargöra att det där solopartiet som ligger i låten enbart är trams.. Så att Ni inte lägger energi på att analysera det partiet..
hogge:
Har "pulat" lite till...
Återigen - att det är taskig engelska, falsksång & ett gitarrsolo som Ni aldrig hört maken till - kan Ni helt bortse ifrån.. men givetvis tar jag tacksamt emot förslag på förbättringsområden..
Dock är jag är mest nyfiken på, i nuvarande skede i alla fall, om detta håller som låt betraktat..
Tack på förhud... :rolleyes:
Här är version 2.1
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/Waiting2.mp3[/mp3]
asti:
--- Citat från: hogge skrivet 22.03.2010, 19:18:50 ---
--- Citat från: asti skrivet 22.03.2010, 17:04:24 ---"Vad innebär det egentligen att sången ligger "långt bak"? Ska jag höja volymen menar Du?"
--- Slut citat ---
Det där med att höja volymen det klarar jag, men om någon har tid & lust så vore jag tacksam att få veta hur sjutton man "flyttar sången närmre i ljudbilden"...
Vill också passa på att klargöra att det där solopartiet som ligger i låten enbart är trams.. Så att Ni inte lägger energi på att analysera det partiet..
--- Slut citat ---
Om inte minskat reverb löser det kanske det behövs en omtagning närmre micken.....
För mig är det helhetsintrycket när man hör sången ihop med resten.
Hoppas du förstår mig bättre..... :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida