Forum > Färdiga produktioner
Clemens- KANYA
Clemens:
--- Citat från: freddy skrivet 21.03.2010, 18:51:48 ---Jag gillar detta. Ljuden funkar bra.
Saknar också lite bas, samt att jag nog tycker den är en aning lång. Kanske lyssnar jag för fokuserat, sån här musik kan vara nice att ha på lite i bakgrunden bara.
Kantslaget(?) i början skulle jag gärna ha lite mer accenter på, lite mer dynamik. En aning för jämnt anslag nu tycker jag, blir lite stelt. Men det är ju bara en liten liten detalj.
Funkar!
--- Slut citat ---
Litet experiment denna gång när det gäller bas, ligger bara långa toner med slö attack..men kan nog förstärkas lite..kantslag finns det inga..däremot en loopad synthfigur som påminner lite antar jag..dynamiken är ganska låst där tyvärr.. men kanske kan lösa på annat sätt.. Är väl för lång då :D tror runt 4 min blir bra, beror på vad sången tillför.. Tack för bra feed! :) /C
jonnerstone:
Fan gött det här. Lite städning bland frekvenser kanske för att separera intrumenten lite mer.
Fransk dekadens sång på det här skulle göra susen. Tyvärr kan jag inte franska, men får genast lite dekadens slingor i huvudet :D
Du skrev att du provat sidechaina basen men inte fick så bra resultat? Jag skulle prova att sidechaina körpadden. Så att den duckar lite på varje baskaggeslag. Tror att det hade gett en bra push i beatet. Kan kanske vara värt ett försök iaf.
Gött mos!!
Micke
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 22.03.2010, 13:00:57 ---Fan gött det här. Lite städning bland frekvenser kanske för att separera intrumenten lite mer.
Fransk dekadens sång på det här skulle göra susen. Tyvärr kan jag inte franska, men får genast lite dekadens slingor i huvudet :D
Du skrev att du provat sidechaina basen men inte fick så bra resultat? Jag skulle prova att sidechaina körpadden. Så att den duckar lite på varje baskaggeslag. Tror att det hade gett en bra push i beatet. Kan kanske vara värt ett försök iaf.
Gött mos!!
Micke
--- Slut citat ---
Halloj!
Bra idé där med körpaden, ska testa :) Faktum är att jag inte städat överhuvudtaget i frekvenserna, ja..lite då på bd, bas
trummor..kanske behöver kolla lite på alla synthprylar, framförallt padsen då, eller hörde du nåt speciellt? letar nu efter en dekadent fransk sångerska :D
Tnx!
jonnerstone:
--- Citat från: Clemens skrivet 22.03.2010, 13:27:04 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 22.03.2010, 13:00:57 ---Fan gött det här. Lite städning bland frekvenser kanske för att separera intrumenten lite mer.
Gött mos!!
Micke
--- Slut citat ---
Halloj!
Bra idé där med körpaden, ska testa :) Faktum är att jag inte städat överhuvudtaget i frekvenserna, ja..lite då på bd, bas
trummor..kanske behöver kolla lite på alla synthprylar, framförallt padsen då, eller hörde du nåt speciellt? letar nu efter en dekadent fransk sångerska :D
Tnx!
--- Slut citat ---
Nä jag hörde inget speciellt utan det var mer allmänt. Oftast tycker jag att när det gäller synthljud så brukar det räcka med att skära bort dom frekvenserna i topp och framförallt botten där ljudet inte verkar för att få fram lite mer separtion och kanske leta upp med en tvåbandseq ett frekvensområde där ljudet inte låter så himla snyggt och skära nån dB med ett medelstort q värde där och sen leta upp ett område där ljudet låter extra snyggt och pusha på nån dB med ett lika stort q värde där. Oftast räcker det för att få fram karaktären i respektive synthljud och få dom att samspela på ett bra sätt.
Nu låter ju dina mixar allt som oftast jäkligt bra så det är väl kanske onödiga tips det här :D. Men det är iaf ett sätt som jag tycker funkar helt okej för mig :)
(sen brukar jag köra ljuden genom amp simulatorer och rörpluggar mm för att ge dom än mer karaktär men det är en annan sak...nu snackar vi bara eq :lol:)
Micke
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 22.03.2010, 15:12:00 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 22.03.2010, 13:27:04 ---
Gött mos!!
Micke
--- Slut citat ---
Halloj!
Tnx!
--- Slut citat ---
Nä jag hörde inget speciellt utan det var mer allmänt. Oftast tycker jag att när det gäller synthljud så brukar det räcka med att skära bort dom frekvenserna i topp och framförallt botten där ljudet inte verkar för att få fram lite mer separtion och kanske leta upp med en tvåbandseq ett frekvensområde där ljudet inte låter så himla snyggt och skära nån dB med ett medelstort q värde där och sen leta upp ett område där ljudet låter extra snyggt och pusha på nån dB med ett lika stort q värde där. Oftast räcker det för att få fram karaktären i respektive synthljud och få dom att samspela på ett bra sätt.
Nu låter ju dina mixar allt som oftast jäkligt bra så det är väl kanske onödiga tips det här :D. Men det är iaf ett sätt som jag tycker funkar helt okej för mig :)
(sen brukar jag köra ljuden genom amp simulatorer och rörpluggar mm för att ge dom än mer karaktär men det är en annan sak...nu snackar vi bara eq :lol:)
Micke
--- Slut citat ---
Tjena Micke!
Sorry för sent svar..mycké just nu :) jo..är väl i stora drag det jag brukar göra med eq.n..men kul att se
att man inte är fel ute...tnx! En tjej i Kanada håller som bäst på att skriva en fransk text...så nu håller man tummarna för att det funkar med text å sång :)
Hörs C
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida