Forum > Demolåtar

Clav Inova - Underneath the tiles

(1/3) > >>

clavinova:
Kom till när Komplete 6 hade landat i brevlådan. Stycket är inte direkt inspirerat av, men har vissa tänkta beröringspunkter med John Bauer och Arne Sucksdorff.

http://www.box.net/shared/mhg6klzbou

Eddi:
Jag har en teori om varför denna inte är en kioskvältare på KR. Alla använder midi men vill inte att det ska låta midi. Man eftersträvar det "riktiga" soundet. Underneath the tiles gör ingen som helst hemlighet av att det är midi midi och midi. Vissa av ljuden riktigt dåliga (jämfört med the real thing).
Låten som sådan är det absolut inget fel på men fråga dig själv om någon harmoniorkester skulle ställa upp och lira den i Berwaldhallen? Tveksamt, du behöver ca 150 man och 75% gör inget 90% av tiden.
Lägg till 20 spår och komplicera den - då du...
Tja det var bara min teori.

clavinova:
OK Eko, tack för ärlig kritik!

Dividend:
Tycker det funkar. Fokus ligger på vissa instrument som eko säger, och orkestrar är gjorda för att de olika grupperna skall samverka. Det är bra stämning i de flesta melodier och de flesta figurer FÖR SIG.''

SÅ långt är det alltså bra jobbat..

Ändå tycker jag det var trevlig lyssning, och får återkomma om du uppdaterar :)

clavinova:
Tack Dividend.

Projektet är nedlagt. Att lägga ett stort antal timmar och sedan förstå att det verkligen bara låter sk*t, är inget vidare för själen.
Får se vad jag kan hitta på istället.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion