Forum > Färdiga produktioner
Yllet - 20 million people - Tagning 2
Eddi:
Tack för att du lät nästsenaste vara kvar. Ganska rejäl skillnad måste jag säga i den senaste kommer finliret på gitarrerna fram bätte också. Men menar du att du bara har höjt volymen? Jag hör inte någon ökad kompression direkt. ???????
BTW Fin låt - men jag snöar in på mixningen.
Yllet:
--- Citat från: Eko skrivet 18.03.2010, 23:49:14 ---Tack för att du lät nästsenaste vara kvar. Ganska rejäl skillnad måste jag säga i den senaste kommer finliret på gitarrerna fram bätte också. Men menar du att du bara har höjt volymen? Jag hör inte någon ökad kompression direkt. ???????
BTW Fin låt - men jag snöar in på mixningen.
--- Slut citat ---
Bara och bara... Jag har använt mig av lite olika trix, men har inte ökat kompressionen nej. Möjligen lite saturation/bandkompression från Nebula 3 pro som jag delvis använt mig av. Sen har jag ju finputsat mixen lite, det var framförallt trummorna som fick lite mer luft. Ligger en limiter sist i kedjan, men den trycker ner de absolut starkaste topparna, knappt hörbart, kanske -0.5 db.
/Jon
Gurano:
Fan denna har jag missat. Tyckte att den började lite tunt men sedan växte den och blommade ut i full blom. En trevlig och jämn ljudbild tycker jag med behagliga toner å slingor rakt igenom.
En mycket trevlig och bra genomförd låt
Gurano
Yllet:
Så nu ligger den under färdiga demos!
/Jon
hogge:
Det här är ju bra skit :lol:
Skön låt och som vanligt superbt framförd. Såväl musikaliskt som sånginsatsen.. Jag gillar Din röst stenhårt och lyssnar ofta på Dina prylar här hemma på stereon... Den här lägger jag till nästa gång jag bränner en KR-platta...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida