Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people - Tagning 2

<< < (6/8) > >>

Yllet:

--- Citat från: Clemens skrivet 18.03.2010, 15:13:22 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 18.03.2010, 13:02:02 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 18.03.2010, 12:14:47 ---låten är ju skitbra!...och tycker även mixen är snygg, bra nivåer över lag, lyssnar i två olika lurar , Grado labbs som är galet tydliga i mellan å diskant..låter kanon i dessa,dock kommer bruset fram mer här..tveksam till bruset..tycker inte det tillför, men det är ju min åsikt  :) I mina ultrasonelurar låter det balanserat och bra.. :) 

--- Slut citat ---

Vilket brus är det exakt vi talar om här? :) Börjar bli osäker på om det är något jag inte tänkt på.

/Jon

--- Slut citat ---

Ligger med från början så fort gitarren kommer in..låter som ett gammaldags inspelningsbrus, typ när man spelade in på kassettband  :)

Edit: Hör nu när jag lyssnar noga att det är lite distat oxo, låter som nåt styr över :unsure:

--- Slut citat ---

Jo men det är lite av "soundet" överstyrningen på guran alltså!? - Den ska låta lite trasig, för att bryta av mot låtens annars (för) rena karaktär. Kanske får köra nån brusfix, om jag har någon plugg liggandes. Verkar ju iofs mest vara DU som stör dig på det! ;)

Clemens:

--- Citat från: Yllet skrivet 18.03.2010, 15:37:53 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 18.03.2010, 15:13:22 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 18.03.2010, 13:02:02 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 18.03.2010, 12:14:47 ---låten är ju skitbra!...och tycker även mixen är snygg, bra nivåer över lag, lyssnar i två olika lurar , Grado labbs som är galet tydliga i mellan å diskant..låter kanon i dessa,dock kommer bruset fram mer här..tveksam till bruset..tycker inte det tillför, men det är ju min åsikt  :) I mina ultrasonelurar låter det balanserat och bra.. :) 

--- Slut citat ---

Vilket brus är det exakt vi talar om här? :) Börjar bli osäker på om det är något jag inte tänkt på.

/Jon

--- Slut citat ---

Ligger med från början så fort gitarren kommer in..låter som ett gammaldags inspelningsbrus, typ när man spelade in på kassettband  :)

Edit: Hör nu när jag lyssnar noga att det är lite distat oxo, låter som nåt styr över :unsure:

--- Slut citat ---

Jo men det är lite av "soundet" överstyrningen på guran alltså!? - Den ska låta lite trasig, för att bryta av mot låtens annars (för) rena karaktär. Kanske får köra nån brusfix, om jag har någon plugg liggandes. Verkar ju iofs mest vara DU som stör dig på det! ;)

--- Slut citat ---

Nä..det är inte själva  soundet, är runt 8 i spelaren.. liten grej,men ändå  :)  ja alltså jag kan ju inte svara för vad ANDRA tycker.. ;)

Dividend:
Lyssnar snabbt på senaste. Låter bra, saftigt balanserad jämfört med förra (tycker jag). Alltså balans mellan mängd basfrekvenser och övrigt ;)
Upplevs itne som störande längre..

Den får gå här..

asti:
Det här tycker jag är skitbra! Jättesnygg mix och ljudbild, riktigt bra sång och en låt med hitpotential!
Gillar takten och harmonibytena mitt i vissa takter! Färdigt för radion enligt min mening!

Yllet:
Dividend, asti  :wub:

Nu ligger en (förhoppningsvis färdig) ny version uppe. Smaklig spis!

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion