Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people - Tagning 2

<< < (3/8) > >>

Dividend:
Det spelar ingen roll vad du gör med den här låten Jon, den är grym oavsett.

Basen lite hög ja... Kanske mina monitorer som upphört att fungera också ;)

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 16.03.2010, 13:27:43 ---Det spelar ingen roll vad du gör med den här låten Jon, den är grym oavsett.

Basen lite hög ja... Kanske mina monitorer som upphört att fungera också ;)

--- Slut citat ---

Härlig poplåt. Skön mix med precis det rätta trycket i. Skön sång och härliga stämmor.

Pukorna blir lite bumliga på sina ställen. Inget som stör nämnvärt, men en grej som gör att man hör att det inte är "skiva" så att säga.

Bruset som hörs i dom tysta partierna stör mig dock, men jag antar att du vill ha det där för skitighetens skull vilken jag kan förstå. Men om låten skulle spelats på kommersiell radio och körts genom deras massiva kompressorer så hade bruset nog blivit riktigt påtagligt.

Skön låt herr Y

Micke

(och än en gång.....vad händer med mixskolan?)

Dividend:
Har lyssnat några gånger till, och JA, var är TJEJEN!? :D

Hon var trevlig lyssnade när hon "komp"-sjöng på denna och andra..

Yllet:
Tack för alla snabba svar, det är ju ganska otroligt vad aktiva ni är  :wub: :wub:

Ska mixa om låten, fick lite idéer efter att ha läst era inlägg. Tycker väl jag fångat känslan bra, men kanske tänkte lite för mycket på känsla och för lite på mix... Sen får jag skylla lite på att jag håller på att lära mig mina nya monitorer, adam a5, de är ju inte direkt basiga om man så säger ;) Men väldigt bra.

Maria som sjöng i första versionen, får helt enkelt nöja sig med första versionen. Den ligger kvar på Sweet Water Pirates myspace, och finns för nerladdning om man så önskar på sweetwaterpirates.com

Men som sagt, nu går jag och bandet vidare :)

/Jon

stajo:
jaha ingen version uppe ännu  :angry: ;)

Jahaja Maria? Vem är Karin då? Hon sjunger på Butterfly men låter rätt likt Maria på 20 million ... och vem skall spela piano då?
Eller var det Karin eh och var är hon då?   :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion