Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people - Tagning 2

(1/8) > >>

Yllet:
LÅTNAMN: 20 million people
ARTIST/GRUPP: Yllet/Turn off your television
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4 min
KOMPOSITÖR: Jon
PRODUCENT: Jon
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Har gjort en nyinspelning av 20 million people som jag skulle vilja ha lite kritik på. Bandet är som bekant numera en trio, så jag kände att det var lägligt att spela in låten igen. För er som hört låten innan kommer ni märka att refrängen är "ny" och att tjejstämman är bortplockad.

20 million people
[mp3=200,20,0,left]http://jon.rinneby.se/musik/Turn off your television - 02 - 20 million people.mp3[/mp3]

/Jon

egghuvud:
mixen distar lite så det är svårt att riktigt höra alla nyanserna. I min lyssning låter det annars jättebra. Snyggt arrangemang lagom instrument. Kanske skulle jag önska bara lite lite mer reverb på trummorna eftersom de blir lite bumbligt tunga, annars tycker jag nog du gör rätt som låter basen försvinna på punkornas bekostnad förstår precis det där med karraktäern.
nje skitbra, men jobbigt att det distar.

Kon-Trollet:
skitbra låt tycker jag.
allt funkar, utom trummorna som är för statiska och 'in your face' typ.
riktigt proffsigt, minus drumsen då... B)

Yllet:

--- Citat från: egghuvud skrivet 16.03.2010, 12:00:11 ---mixen distar lite så det är svårt att riktigt höra alla nyanserna. I min lyssning låter det annars jättebra. Snyggt arrangemang lagom instrument. Kanske skulle jag önska bara lite lite mer reverb på trummorna eftersom de blir lite bumbligt tunga, annars tycker jag nog du gör rätt som låter basen försvinna på punkornas bekostnad förstår precis det där med karraktäern.
nje skitbra, men jobbigt att det distar.

--- Slut citat ---

Disten du syftar på är "överstyrning/bandkompression" antar jag... Men den vill jag ha, för att få det skitigt. Du kan ha rätt angående trummorna att de är lite tunga. Ska känna på det.

/Jon

ydderF:
Fin låt, Jon! Lite Coldplay-ish ;)

Men vokalen er för låg i mixen.. Speciellt på partierna då du sjunger lågt.
Sen så hörs det ut som mixen tränger lite mer mellanfrekvens.
I mina högtalare är det mycket bas och diskant.
Vet inte om det har nåt med instrumenteringen at gjöra..

Akkgitarrerna låter killer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion