Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Fantasy

<< < (4/5) > >>

asti:

--- Citat från: hackeman skrivet 17.03.2010, 01:45:46 ---Härlig låt! Vem av er är LaxLaxLax? :huh:

--- Slut citat ---
Jag (Asti) är gravlax, CPG är rökt lax och vi är båda något rimmade!  :)
Kul att du gillar låten!
Tack för lyssning och mystisk kommentar!
/Asti

freddy:
Känns väldigt icke-Asti detta :) Låten känns ju positiv, gladpopig.

Sen låter ju precis allt snott från banden som folk nämner i denna tråd, vilket är lite synd tycker jag.

Inspelningstekniskt då...

Jag gillar inte ljudet på trummorna, det är för skramligt och odistinkt i mina öron. Skulle vilja ha ett renare/modernare sound. Sen känns det lite grötigt i mellanregisteret upplever jag det som, i mitten. Det är många instrument som slåss där om platsen, har svårt att höra separationen och var instrument för sig. Kanske beskära lite med EQ? Gitarrer och syntar tänker jag mest på.

Eventuellt skulle stämmorna kunna tajtas upp mot leaden med, lite off ibland.

Helheten är bra och det är kul att se dig utanför trubadurland.

hackeman:

--- Citat från: asti skrivet 17.03.2010, 08:55:35 ---
--- Citat från: hackeman skrivet 17.03.2010, 01:45:46 ---Härlig låt! Vem av er är LaxLaxLax? :huh:

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten!
/Asti

--- Slut citat ---
Sorry, det finns en Max som kallar sig LaxLaxLax på Studios forum och som ofta gör väldigt bra och Beatles-aktig musik. Fantastisk sångröst. Det här alstret låter nästan som om han kunde ha gjort och sjungit på låten, därav frågan. En komplimang mao. :)

Tänkte om nu Max verkligen var inblandad hade du (han) förstått utan förklaring.  :rolleyes:

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 17.03.2010, 09:52:45 ---Känns väldigt icke-Asti detta :) Låten känns ju positiv, gladpopig.
Sen låter ju precis allt snott från banden som folk nämner i denna tråd, vilket är lite synd tycker jag.
Inspelningstekniskt då...
Jag gillar inte ljudet på trummorna, det är för skramligt och odistinkt i mina öron. Skulle vilja ha ett renare/modernare sound. Sen känns det lite grötigt i mellanregisteret upplever jag det som, i mitten. Det är många instrument som slåss där om platsen, har svårt att höra separationen och var instrument för sig. Kanske beskära lite med EQ? Gitarrer och syntar tänker jag mest på.
Eventuellt skulle stämmorna kunna tajtas upp mot leaden med, lite off ibland.
Helheten är bra och det är kul att se dig utanför trubadurland.

--- Slut citat ---
Ja, det är kul att testa lite andra låtidéer, vill inte fastna i trubadur-deppträsket!  :)
Refrängen har jag en känsla av att 10cc gjort något liknande, men kommer inte på låten!
OK, får se över eq-biten och ev plocka bort någon gitarr för att få bort "grötigheten"! Trummorna vet jag däremot inte om jag vill byta......
Vet inte om du avser stämmorna i versen eller andrastämman i refrängen eller kanske båda...?
Har ju gjort en hel del på sistone utanför "trubadurland" där jag försöker hitta nya arr, rytmer, harmonigångar etc. Känns mest inspirerande för tillfället.
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti

asti:

--- Citat från: hackeman skrivet 17.03.2010, 11:18:00 ---
--- Citat från: asti skrivet 17.03.2010, 08:55:35 ---

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten!
/Asti

--- Slut citat ---
Sorry, det finns en Max som kallar sig LaxLaxLax på Studios forum och som ofta gör väldigt bra och Beatles-aktig musik. Fantastisk sångröst. Det här alstret låter nästan som om han kunde ha gjort och sjungit på låten, därav frågan. En komplimang mao. :)
Tänkte om nu Max verkligen var inblandad hade du (han) förstått utan förklaring.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

OK, då förstår jag!  :) Har inte hört talas om honom, men får väl ta och kolla.......
Tack för info och komplimang!  :D
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion