Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Fantasy

(1/5) > >>

asti:
En flummig poplåt, kanske inspirerat av Radiohead och 1occ.......
Vill gärna ha synpunkter på om det är för många instrument, tips på fler instrument, mix etc..... :)
Text: CPG (efter hans senaste LSD-tripp)
Musik: CPG & Asti
Sång: CPG
Kör: Asti
Ak. gitarr: Asti
Elgitarrer: CPG
Elbas: Asti

http://www.box.net/shared/a20mxu2vz7

Kornstad:
Den här var ju helskön!
Tycker inte att det är för mycket av några instrument, men jag tror inte att du skall lägga till för mycket heller.
Det känns som att du har hittat en bra nivå. Skön refräng och snygga harmonier.

Intressant text.....   :)

Jag för min del fick lite Beatlesvibbar av och till i låten, vilket är positivt här.

Åsa:
Nej den här var ju inte flummig, jag säger som Kornstad - helskön låt!
Tekniskt kan jag inte uttala mig så mycket, tycker det låter bra. Kanske lite mindre reverb på sången skulle göra att den framträdde mer i refrängen, fast det blir ju ett snyggt sound också :)
Ni har ju verkligen funnit varandra ni två ;) :D

Refrängen är skitbra!

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 15.03.2010, 21:56:11 ---Den här var ju helskön!
Tycker inte att det är för mycket av några instrument, men jag tror inte att du skall lägga till för mycket heller.
Det känns som att du har hittat en bra nivå. Skön refräng och snygga harmonier.
Intressant text.....   :)
Jag för min del fick lite Beatlesvibbar av och till i låten, vilket är positivt här.

--- Slut citat ---
Inget gör mig nöjdare än Beatlesvibbar!  :)
Roligt att du gillar låten! Ja, texten är noggrant genomtänkt med en röd tråd hela vägen!  :)
Tror inte heller det ska till fler instrument, möjligen rensas något.....?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Åsa skrivet 15.03.2010, 22:05:54 ---Nej den här var ju inte flummig, jag säger som Kornstad - helskön låt!
Tekniskt kan jag inte uttala mig så mycket, tycker det låter bra. Kanske lite mindre reverb på sången skulle göra att den framträdde mer i refrängen, fast det blir ju ett snyggt sound också :)
Ni har ju verkligen funnit varandra ni två ;) :D
Refrängen är skitbra!

--- Slut citat ---
Ja, vi samarbetar bra för det mesta! CPG kan vara lite strulig ibland och flumma iväg lite mycket, men då får man sätta ner foten (på effektpedalen)!  :)
Tycker själv att refrängen är mest lyckad! Mellanspelet blev väl inte riktigt som jag tänkt, men jag kanske hittar ett alternativ....
Den flummiga versen ska vara lågmäld i kontrast till refrängen, men kanske kan ett "mystiskt" synthljud förstärka flummigheten....?
Får se över reverbet - tror det är mest andrastämman i refrängen som har aningen för mycket reverb!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti (CPG hälsar)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion