Forum > Demolåtar
Lillith - Låtskiss ---- uppdaterad
egghuvud:
Mjaee. Jag gillar riffen var för sig, men tillsammans så känns det lite konstruerat. Det käns som att det saknas något som klistrar ihop versen med refrängen, någon slags harmonisk uppgång eller något som "leder" till refrängen. Taktbytet och tempoväxlingen som det är nu så kändes det som att det blev lite för överaskande. Skulle ju inte kommentera mixen, men kan inte låta bli :) trummorna tar alldeles för mycket plats och de känns lite tråkigt Spelade/programmerade. Jag skulle lägga mycket mer tid där på att få det att låta mer "spelat" och lite fetare. :)
kpinnen:
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.03.2010, 12:09:08 ---Mjaee. Jag gillar riffen var för sig, men tillsammans så känns det lite konstruerat. Det käns som att det saknas något som klistrar ihop versen med refrängen, någon slags harmonisk uppgång eller något som "leder" till refrängen. Taktbytet och tempoväxlingen som det är nu så kändes det som att det blev lite för överaskande. Skulle ju inte kommentera mixen, men kan inte låta bli :) trummorna tar alldeles för mycket plats och de känns lite tråkigt Spelade/programmerade. Jag skulle lägga mycket mer tid där på att få det att låta mer "spelat" och lite fetare. :)
--- Slut citat ---
Det är shuffle känslan i första versen som gör att det blir konstigt, funderar därför att skippa det och använda samma riff som i vers 2, blir nog lättare att får till en övergång till reffen då.
Trummorna är så klart inte färdig programmerade.
Tack för lyssning och synpunkter !
freddy:
Håller med boysen här, låter lovande, men håller inte riktigt i arret.
Snygga riff, saknas lite tryck i produktionen.
Sen tycker jag sången ska upp en oktav på verserna, så det blir lite rock :)
kpinnen:
--- Citat från: freddy skrivet 17.03.2010, 10:09:23 ---
Sen tycker jag sången ska upp en oktav på verserna, så det blir lite rock :)
--- Slut citat ---
Får se om jag lyckas sätta det en oktav högre och se vad det gör för låten, kanske inte blir det lyftet i reffen som jag vill ha då eftersom sången går ner till D i reffen, men tack för tipset. :)
Har även bestämt mig att behålla shufflen i första versen, så nu vet ni :D
kpinnen:
Så nu är skissen på hela låten färdig, säg gärna vad ni tycker innan jag börjar med dom riktiga inspelningarna och pillandet av trummor etc etc.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida