Forum > Demolåtar
Lillith - Låtskiss ---- uppdaterad
kpinnen:
Här är en låtskiss som jag behöver lite synpunkter på.
Tanken från början var att göra en sabbath/mustasch låt, men det blev något annat :D
Det är mest refrängen jag är osäker på om den passar med resten av låten, speciellt nu när jag fått på en andra vers och stick efter det.
Som sagt detta är en låtskiss så det mesta är slask inspelníngar, så ni får ha överseende med det.
lillith.mp3
Här är en fil för dom diskantkänsliga :P : lillith2.mp3
Hela låtskissen : lillith-skiss.mp3
Kornstad:
Jättesköna riff och jag tycker nog att det iallafall andas en hel del sabbath.
Dock är det nästan bara diskant i mixen och det blir väldigt jobbigt att lyssna på det även om låten är bra.
Refrängen passar nog bra i låten, men du behöver jobba lite med övergångarna till och från denna för att få det att kännas lite mer naturligt bara. Just nu så bara den hoppar in helt plötsligt utan förvarning och försvinner likadant, ungefär som om du klippt in den.
Snyggt parti där låten stannar upp. Gillas skarpt!!!
Fixar du bara mixen och övergångarna så blir detta en riktigt grym låt!!
Bra jobbat! B)
kpinnen:
Tackar för omdömet.
Jag tycker inte denna är så diskantig, men fick ju samma kritik på den andra låten ,så jag får nog ta och spola mina öron med revaxör :blink:
Har iofs i denna fas inte laggt ner så överdrivet mycket tid på att krana ljuden heller.....
Du har helt rätt, det finns inga direkta övergångar än. Det är så jag brukar göra låtar, övergångarna tar man när huvudriffen är färdiga. :P
MaxB:
Jag är inte längre hårdrockande men lyssnar. Det är inte så diskantig för mig heller.
Låter som instrumenten spelas tight. Och mixen låter vid en första lyssning ganska bra.
Jag gillar mest den sista delen i stycket. Mer sånt! ;)
kpinnen:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.03.2010, 09:11:20 ---Jag är inte längre hårdrockande men lyssnar.
--- Slut citat ---
Kan man sluta vara hårdrockare ???? :o
Jag blev själv riktigt nöjd med sticket där pianot kommer in, hade tänkte sjunga där i lite högre register, men eftersom jag är hostig som fan så gick jag ner en oktav istället :P.......tyckte det blev rätt cool.....
En annan tanke som slagit mig nu är om man skulle skippa det första versriffet och ha samma riff som i andra versen......vad tror ni ?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida