Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Natthymnen

<< < (8/13) > >>

Gurano:
Låten kan gott ligga kvar på färdiga. Lågmäld i sitt stora landskap. Det finns behagliga slingor "med väldigt mycket stråk" men inte direkt slingor som griper tag (i mig). Det finns en flöjt runt ca 260-380 (och på andra ställen) som drunknar lite bland andra ljud. Då låten är lång behöver detta massiva stråkande en mer klibbig struktur för att riktigt fastna i mitt öra. På det stora hela en bra låt (som vanligt), med bra ljud/mix, men jag tycker att den behöver en större hook.

Ha det
Gurano

Dividend:
Tack för lyssning.

Jag är inte intresserad av att addera annorlunda "hookar" här.. Låten säger precis det jag vill (till mig).
Vad som är hookigt är väl återigen, ganska personligt. Kul att du gillade mixen. Förklara gärna vad du menar med struktur som är "klibbig"? :)

BaconMcMuffin:
Per, I think that the mix is very, very good on this latest version - There are areas where it just grows wings and soars... You should be proud of this one.  I quite like it. 
Julianna

(edit = I can't spell this evening!)

Dividend:
Dedicerar följande stycke till Harmonica Mike, min norrländske vän, som har det svårt just nu..
Hmike dedicerade en gång en klassisk låt till mig, han gjorde på ett inköpt ewql-silver för länge sen.

Så nu är vi kvitt :)

Maria och jag tyckte att Den harmoniske hämnaren, bluesmannen med de grymma munspelssolona förtjänade det här stycket.... Det passar honom till stilen  Lite bluesigt, är det ju Den är för alltid din, mannen!

Per

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 11.05.2010, 07:56:40 ---Per, I think that the mix is very, very good on this latest version - There are areas where it just grows wings and soars... You should be proud of this one.  I quite like it. 
Julianna

(edit = I can't spell this evening!)

--- Slut citat ---

Thanks Juli. I'm very happy to hear that!

mahan:
Tjou Per!
En förstummande upplevelse ännu en gång, fullständigt härligt jobbat. Efter att ha lyssnat på poprock musik en stund så känns det riktigt skönt att koppla av på denna klassiska sida. Persoundet blir ju bara bättre o bättre, när ska du våga ta dig an på en riktig orkester?

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion