Forum > Demolåtar
Kornstad - Another empty day --- Trökbasisten har börjat lira & mixkillen jobba
Kornstad:
Hahaha, det skall komma en refräng där men det lät så jäkla illa med halsen till och med för en slask så jag vågade inte lägga ut det. Kommer lite senare när jag åtminståne kan hålla en rak ton igen. ;)
freddy:
Jag hör DT-influensen helt klart. Blir nog bra detta, låter lovande.
Låter som något B-spår till SDOIT-skivan, andra delen.
Ett tips är nog att byta hihaten, den låter väldigt syntetisk i mina öron. Lite rnb.. :)
Håller koll på denna.
Kornstad:
OK. Lite nyare version nu i första inlägget och med ett utkast till reffe.
Fortfarande förtvivlat svårt att hålla tonerna med rösten, men en klar förbättring mot senast.
Det var ju komments på trummorna.... Dessa skall liras om av riktig trummis framgent så då hoppas jag att det blir lite bättre. Är ju för jädra svårt att programmera bra trummor alltså.... :( Tur dock att man kan få hjälp :D
Sista mollackordet i reffen skall gå över till ett gitarrsolo så småningom. Måste bara träääääääääna maaaaassor så jag ens klarar detta lätta solot, men jag ska!! Kommer inom kort hoppas jag. B)
OK. Vad tror ni så här långt?
kpinnen:
Detta kommer bli en bra låt, det är jag övertygad om.
Refrängen funkar bra, måste bara säga vad jag hörde:
Efter första So lead the ride så hörde jag en kör som upprepade Lead the ride innan sista strofen and live the ride of your life. Så skulle jag ha gjort :lol:
Keep em coming !
stajo:
tycker den är jättebra och jag har nog skrivit det någon gång tidigare alltså att du har en skön röst, gör mycket bara det men vers melodin är kalas.
Det enda som skulle vara något att gnälla på är att essen sticker fram lite hela tiden...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida