Kontrollrummet

USB DVD-spelare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Finns det några rekommendationer kring en USB DVD-spelare? Eftersom jag har datorn i ett skilt rum har jag problemet att jag måste springa av och an mellan två rum då jag skall använda CD-spelaren. Så det måste bli en USB-variant. Skall jag välja billigaste som jag hittar, för laptopbruk, eller bör jag söka något annat? Kan jag hitta en spelare som har optisk/analog line-out så att apparaten kunde fungera som stand-alone CD-spelare i studion?

Hjälp.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag förstår inte vad du vill uppnå. Ska du ha en lång usb-kabel till mellan datorn och det rummet du sitter i?

Förklara mer...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vill kunna byta CD i studion (extern CD-spelare) för att slippa gå till det andra rummet där datorn och nuvarande CD-spelare finns
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

"Eftersom jag har datorn i ett skilt rum än studion jag sitter i har jag problemet att jag måste springa av och an mellan två rum då jag skall använda CD-ROM/DVD spelaren."

Jag vill alltså ha en USB CD/DVD-spelare till datorn. Och nu undrar jag om jag skall ta en modell "simplex laptop variant" eller om jag bör söka efter en "avancerad variant med optisk och analog ut som kan fungera som vanlig CD-spelare också".

Jag kan inte språka det svenska språket alls idag verkar det som  :lol: (vilket får mig att tänka på den snälla hästen igen..)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Aha.

Hmm. Det borde väl funka att använda usb-ansluten spelare även som audiospelare? Via ljudkortet menar jag...

Jag har kört en billig samsung för cd-rom och dvd-rom och det funkar finfint.

Tänk på att köpa en som kan drivas av usb-porten. Gjorde misstaget att köpa en med strömadapter en gång. Väldigt osmidigt.


Utloggad tsmalmbe

Hmm. Det borde väl funka att använda usb-ansluten spelare även som audiospelare? Via ljudkortet menar jag...

Visst kan völ alla användas i datorbruk, närmast menar jag att kunna använda den som CD-spelare helt stand-alone, alltså också utan datorn.

Typ sån här grej: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=7734

Men den är ju ganska gammal (och ful!).
« Senast ändrad: 14.03.2010, 21:28:34 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.