Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - Living in a tincan
cykeln:
Tycker det låter som slutfrasen på en låt som upprepas ett antal gånger
Lätt sökande gitarrspel ovanpå detta, lite som om du letar efter rätt fras
Men jag kan tänka mej att du hör något (som jag inte hör) som kommer att mejslas fram i processen
Alltså ett tidigt skede av låtskrivandet
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 14.03.2010, 19:37:32 ---Jamen här tycker jag det "dåliga" gitarrljudet funkar. Speciellt ihop med den smutsiga basen. Trummorna är alldeles för bra dock. Komprimera sönder och dista dom lite för mer 70-talsfeeling även där.
Ska det sjungas också?
--- Slut citat ---
Skita ner trummorna??? tja varför inte - ska testa.
Vad gäller sång är jag alltid öppen för förslag :D Du får sjunga om du vill .
--- Citat från: cykeln skrivet 14.03.2010, 19:50:03 ---Tycker det låter som slutfrasen på en låt som upprepas ett antal gånger
Lätt sökande gitarrspel ovanpå detta, lite som om du letar efter rätt fras
Men jag kan tänka mej att du hör något (som jag inte hör) som kommer att mejslas fram i processen
Alltså ett tidigt skede av låtskrivandet
--- Slut citat ---
Vad gäller skedet så vet jag nog inte ens själv vart jag är ;)
men idén är färsk - jag kom på å spelade in den för bara ett par timmar sedan.
Tack för synpunkter och lyssning
Gurano
Dividend:
Tycker (för ovanlighetens skull) att det är ett sällsynt snyggt utkast. Alltså inte för att det är dåliga utkast vanligtvis, men detta kan bli hur bra som helst.
Finns hur många utvecklingsmöjligheter som helst ju.
Tycker inte det är så sökande alls faktiskt? :unsure:
Mycket snyggt...
Gurano:
Nu har jag gjort låten längre (ca 3 min) och lagt på en elgura i bakgrunden samt en elgura som slingrar sig lite...... :)
DESSUTOM har MARRE lagt på sång
Tyck gärna till om allt
Ha de
Gurano
EasyPeasy:
Tycker det är för disharmoniskt för att jag skulle uppskatta det. Orgeln och den 2:a, bakomliggande, elgitarren funkar annars bra. Du har gjort bättre, men det är väl bara att vänta nån dag så har du en ny låt på gång :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida