Forum > Färdiga produktioner

Plinka- Ash of Universe

<< < (3/4) > >>

freddy:
Låter lite som en barnvisa i mina öron. Inte så dumt ändå.

Jag skulle vilja ha lite mer reverb på rösten. Sen skulle jag vilja att du städar upp lite i pauserna innan refrängen på sångspåret, där ligger det lite munsmack och annat nu. Kändes lite störande :)

Kul att se dig här igen. Målat något mer fint? :)

Kon-Trollet:
jättegullig låt som står sig bra utan märkliga elektroniska bzzzziooongg, hihi  ;)
en lite mer nyanserad bas som sagt, och nån som smeker en virveltrumma med ett par vispar i bakgrunden, så är den klar !
om du känner att du behöver nåt mer för att lyfta låten så kan du lägga till ett spår med blockflöjt som spelar andrastämman i melodin - skulle bli riktigt mysigt tror jag ! :)
du sjunger mycket sympatiskt !  B)

Plinka:
Tack alla goingar för genomtänkta och konstruktiva kommentarer! GLAD
Jag ska noggrant begrunda era tips:
Se över basen gör jag nog
Synthljuden kanske jag ska putsa lite på, men som det känns nu vill jag nog ändå ha lite sånt, då den har lite "rymdspacigt" tema.  ^_^
Och Freddy, ska städa upp lite bland smackandet! Ja, jag målar ständigt och jämt, det är livet!  :D

Kram på er!

Marruschkka:
En riktigt go´ visa som värmer i det begynnande vår-rusket :P

Din röst är som klippt och skuren för fina visor som den här.

Tack för värmen :rolleyes:

/Marre

BaconMcMuffin:
What a lovely tune, Plinka! I could sing this to my daughter before bedtime... I think that the intrumentation is very nice, and I like the synth there.  Very soothing, a sweet little melody and a nice message.  I don't know if this is something that bothers people on KR, but... I belong to another music forum and the people there would not want to hear "mouth sounds" (like a small click when you open your mouth to sing).  They would advise you to cut them out of the vocal track.  Me, I don't mind so much... but it's just something I noticed a tiny bit.  Hope you don't mind me saying so.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion