Forum > Demolåtar
Asti/Spacetrucker - Waiting for the sky to fall
asti:
--- Citat från: hogge skrivet 22.03.2010, 17:40:50 ---Ahhh.. Här var den... Jomen nog var det lite skillnad mot för min version, men inte så mycket.. Din kanske var lite mera rock'n'roll dock....
:P
Jag tycker det här låter jättebra.. Du är grym på det här med akustisk gitarr.. Du har också en härligt go röst som passar som handen i handsken till just detta..
--- Slut citat ---
Ja, jag kör ju gärna lite hårdare stil medan du tar det försiktigt med visstuk..... :rolleyes:
Roligt att du gillar min version! Tack för det!
/Asti
asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 22.03.2010, 20:27:16 ---Ja detta gillar jag :wub: enkelt och bra blir ofta bäst :D Hoppas det är bättre med bakhuv'et :unsure: /C
--- Slut citat ---
Kul att du gillar!
Bakhuve´t sitter där det gör och är nog inte mycket att göra åt, men som väl är har ingen än så länge känt igen låten från något annat!
Utom slutraden, som jag nog får ta och ändra om jag ska göra något mer åt låten.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: SYNTH skrivet 22.03.2010, 20:37:24 ---En grymt skön låt ni har fått till gillar jag! B)
--- Slut citat ---
Tack, det värmer!
/Asti
olofd:
Känns sjukt mkt S&G.. vilket är bra.. det händer inte så mycket bara.. vill ha en The Boxer refräng i denna.
Hur låter det då? Det är inte riktigt framme i nyllet.. vill ha det lite närmre och tydligare.
Dela audiospåren och låt Kontrollrummet mixa!
asti:
--- Citat från: olofd skrivet 22.03.2010, 23:56:08 ---Känns sjukt mkt S&G.. vilket är bra.. det händer inte så mycket bara.. vill ha en The Boxer refräng i denna.
Hur låter det då? Det är inte riktigt framme i nyllet.. vill ha det lite närmre och tydligare.
Dela audiospåren och låt Kontrollrummet mixa!
--- Slut citat ---
Låter det en minsta gnutta Paul Simon är jag helnöjd! :) Vem vill inte ha en the Boxer refräng? :)
Detta är bara ett utkast, som jag ska göra om ifall jag ska jobba vidare med låten. Rätt mycket bakgrundsljud på spåren.
Helst skulle jag velat ha en vers text till, men det går nog inte, så då får man lägga in något instrumentalt eller sjunga om en vers.
Håller med dig om att sången och gitarren ska ligga närmre och med mindre reverb.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida