Fason på låten var det, hmm, ja det låter bra men borde hända något mer, som bryter av, lite lugnare partier dynamiskt, så blir det än mer ösigt när du drar på?
När versen går kanske trummorna skall spela mer tillbakahållet och inte hamra på ride'n..
Kanske också som kpinnen föreslog lite utdragna ackord under verserna - och sen mer ös på refräng.
Klart värt att jobba vidare på...nu skall jag själv gräva i högen av skisser, jag kommer sällan ens till 'ofärdiga demos'-stadiet verkar det 
Tack Flabb... Läste Era förslag & har nu ändrat lite i alla fall.. Vet inte hur detta blev. Får lyssna lite till, men "tuggandet" har jag ännu inte klarat av att göra mig av med riktigt, men jag har tagit bort en del av det på versen.. Jag har också lagt in ett lugnare parti, där någon (Freddy?) så småningom ska få lägga ett solo - om jag nu ska jobba vidare med denna??
Ridern är borta från verserna & återfinns nu i refrängen (gillar rider)

Oj, det var lite annorlunda än min version! Spännande att man kan tolka en text/låt så olika!
Tycker du har ett bra komp, men behöver lyfta fram sången mer. Den ligger lite långt bak.
Håller också med flabb att låten skulle vinna på om du drog ner intensiteten i verserna och kanske även la in ett stick för variationens skull!
Det är ju dock ett litet problem med att det inte finns mer text än den givna, så min version blev också ganska kort.
Ett alternativ kan ju vara att lägga in en instrumental vers/solo eller ett instrumentalt stick....
Tycker du har en bra grund att bygga vidare på.
Oj, nu blev det spännande.. Nu måste jag ju givetvis leta på Din version 
Vad innebär det egentligen att sången ligger "långt bak"? Ska jag höja volymen menar Du?
För övrigt så tackar jag för Din uppmuntrande ord.. Ska försöka hitta lite kreativitet & lust för att försöka få ordning på detta..
Tja Hogg.
Låten tycker jag absolut funkar. Risken finns väl att låtarna blir lite lika varandra, med ditt sound. Men jag gillar att du tar in piano i detta, dock tyckte jag introslingan kändes lite för enkel och spelad lite odymaniskt. Jag tror på att utveckla denna del för att höja låten än mer.
Sen blir det lite väl slirigt på dom högsta tonerna, behöver nog tas om/fixas. Häftigt dock att du pressar hårt!
Rocka på!
Tja Freddy & tack...Va kul att Du tror att det kan funka.. I övrigt har Du (också) helt rätt (såklart).. Jag hör ju själv att låtarna påminner lite väl mycket om varandra.. Jag kanske får göra som när jag hade min "smöriga" period (den som jag inte heller kunde ta mig ur) och skriva ett par riktiga punklåtar, hehe... Den här gången får jag väl gå på syntpop kanske..
Vad gäller pianot så är Din analys klockren.. Jag har inget keyboard för tillfället så jag sitter med pennan & ritar i det där (svårt.. Spelar ju hellre) så då blir det som det blir.. Sen har jag också, märker jag, blivit lite lat sen Du började mixa åt mig.. Jag förmedlar bara en musikalisk idé som jag sen sjunger in ytterst slarvigt och ibland utan känsla och sen skickar jag rubbet till Dig och allt kommer tillbaka med värsta arret

Ungefär som en tvättmaskin - man slänger in sina skitiga kalsonger och ut kommer rena, fina & väldoftande underkläder

Men den här sången - de höga tonerna aalltså - kan nog ingen mixare få ordning på, så detta ska jag absolut sjunga om.. Don't worry

Kul att höra hur olika en text kan låta. Denna skiljer ju sig från Astis version som natt och dag.
Lite jävig är väl jag att säga nåt om denna men..... gillar det rockiga stuket. Ett lugnare parti som flabb nämnde kunde kaske sitta.
Väntar med spänning på följande version 
Space
Tack Space.. Jätteskoj att Du gillar.. Och som sagt - trots allt så är ju detta enbart en skiss. Vi får se var det slutar.. Jäkligt bra text har Du i alla fall...
Jag ska leta på Astis version också...
Här är version 2.1[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/Waiting2.mp3[/mp3]