Forum > Demolåtar

Clavinova - For the lonely tree (upd 100317)

<< < (2/5) > >>

Dividend:
Hör du melodin (eller nåt liknande) som jag så använd den som sångmelodi ;)

Mycket snyggt..

clavinova:
Tack igen Dividend!
En kontrollfråga bara, är det verkligen pianot du hör melodin i eller är det i de balinesiska "klockorna"?

Dividend:
Delmängd av pianot.. Kan göras ledsnare eller gladare beroende på val av "udda" (eller inte) noter.

Klockorna tänkte jag inte på..

Kornstad:
Det är skön stämning i detta.

Tycker inte att det är ngt fel i trumloopen i sig men jag tycker att bastrummorna tar för mycket plats i och med att de ändras hela tiden. Testa att skära bort rätt mycket bas på loopen och lägg en separat bastrumma på samma slag istället så tror jag att det kan ge en rätt snygg effekt. Bara en tanke...

clavinova:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.03.2010, 23:34:20 ---Delmängd av pianot.. Kan göras ledsnare eller gladare beroende på val av "udda" (eller inte) noter.

Klockorna tänkte jag inte på..

--- Slut citat ---

OK, tack!

--- Citat från: Kornstad skrivet 12.03.2010, 23:39:27 ---Det är skön stämning i detta.

Tycker inte att det är ngt fel i trumloopen i sig men jag tycker att bastrummorna tar för mycket plats i och med att de ändras hela tiden. Testa att skära bort rätt mycket bas på loopen och lägg en separat bastrumma på samma slag istället så tror jag att det kan ge en rätt snygg effekt. Bara en tanke...

--- Slut citat ---

Tack Kornstad! Det var en bra tanke och ett bra tips! Ska testa det, dock imorgon. För trött nu efter en veckas jobb... Har precis exporterat en ny version av låten med lite mer dist i trummorna. Lägger väl ut under helgen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion