Forum > Demolåtar
Clavinova - For the lonely tree (upd 100317)
kpinnen:
Detta var snyggt, behagligt att lyssna på. Har många gånger försökt mig på att komponera sådan här musik, men lyckas aldrig komma längre än typ två teman :rolleyes:
När trummorna kom in så tänkte jag på Mike Oldfield. Skön snubbe med bra instrumentala låtar.
Jag saknar inte någon sång på denna, tycker den står sig bra utan.
Håller dock med asti angående "distsynthen", rytmen den spelar passar ju bra men ljudet hade jag nog ändrat.
Men detta lyssnar jag gärna på igen !
Marruschkka:
Jätteskönt :P
/Marre
clavinova:
--- Citat från: asti skrivet 17.03.2010, 20:16:40 ---Sköna ljud och harmonier och en lite udda, intressant "melodi" i början!
Tycker bastrumman också sitter fint! Hittar inget att anmärka på!
Stämningsfullt och snyggt. Kunde kanske varit utan "distsynthen" i slutet....
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! Kul att du uppskattade början, som är tänkt att vara lite finurlig.
Distsynten på slutet gillar jag själv men jag kan tänka mig att byta ut den. Dock är den tänkt som en knorr.
--- Citat från: Eko skrivet 17.03.2010, 22:08:07 ---Bra . nu har du fixat klockan och det låter mer wood om prylarna. Tyckte trummorna och klappen passade utmärkt. En njutningsfylld lyssnad, tack.
--- Slut citat ---
Tack Eko, både för återkoppling och lyssning! Det blev "mjukare" även i mina öron. Var lite tveksam till klappen men den tycks funka.
--- Citat från: kpinnen skrivet 17.03.2010, 23:44:15 ---Detta var snyggt, behagligt att lyssna på. Har många gånger försökt mig på att komponera sådan här musik, men lyckas aldrig komma längre än typ två teman :rolleyes:
När trummorna kom in så tänkte jag på Mike Oldfield. Skön snubbe med bra instrumentala låtar.
Jag saknar inte någon sång på denna, tycker den står sig bra utan.
Håller dock med asti angående "distsynthen", rytmen den spelar passar ju bra men ljudet hade jag nog ändrat.
Men detta lyssnar jag gärna på igen !
--- Slut citat ---
Tack kpinnen! Vad kul att du associerar med Mike Oldfield, en gammal storfavorit.
Synten igen där, får nog ta en funderare på den ändå.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.03.2010, 01:20:02 ---Jätteskönt :P
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre! Kul att du gillar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida