Forum > Demolåtar

Clavinova - For the lonely tree (upd 100317)

(1/5) > >>

clavinova:
Inspirerad av de fantastiska stämningarna som Emulator och Wernborg får till i sitt Chrome-projekt, satte jag mig vid pianot och hittade lite toner, byggde på lite och ut kom detta:

Behöver feedback på stämning, ljud och möjligheten till att lägga på (distad) sång.

Nu har ju dessutom Freddy och Kornstad lagt upp en fantastisk låt, så...

Ny version efter bra tips:

Ännu nyare version med helt andra trummor. Fungerar det månne?

Clemens:
Tjena Clavinova!

Snyggt!...tycker sounden är bra..men tycker  inte trumloopen sitter riktigt....skulle nog jobba lite mer där och kanske utveckla? Med sång kan det bli kanon! :)

clavinova:

--- Citat från: Clemens skrivet 12.03.2010, 10:52:00 ---Tjena Clavinova!

Snyggt!...tycker sounden är bra..men tycker  inte trumloopen sitter riktigt....skulle nog jobba lite mer där och kanske utveckla? Med sång kan det bli kanon! :)

--- Slut citat ---

Tackar Clemens, kul att du gillar!
Trumploopen är en knepig en. Det är en sk "animated circuit" från Reaktor och den känns inte 100% solid.  Jag tycker dock att den tillför något åt låten men visst är den "off" här och där. Får ta en funderare på hur jag ska göra.

Får kontakta någon sångare som sätter tonerna rätt till skillnad från mig. Alldeles för ringrostig som också blev alltför tydligt i Vari Audio...

Dividend:
Tycker loopen funkar väldigt bra.

Det finns delmängd av pianofiguren som hade funkat på cello (vissa noter) och hade blivit en grym melodi, om man inte hör den i pianot ;)

clavinova:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.03.2010, 11:45:01 ---Tycker loopen funkar väldigt bra.

Det finns delmängd av pianofiguren som hade funkat på cello (vissa noter) och hade blivit en grym melodi, om man inte hör den i pianot ;)

--- Slut citat ---

Tack Dividend!

Brottas lite med antal instrument på låten men tsv vill jag begränsa det till 3 plus trummor. Om det nu kommer sång på detta, blir det som ett fjärde ändå.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion