Forum > Demolåtar

Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down

<< < (9/12) > >>

jonnerstone:
Har glömt att kommentera denna. Vad ska man säga....GRYMT!!!

Älskar när man tar enkla och vanligtvis uttjatade ackordföljder och lyckas göra dom intressanta igen. I detta fall den underkskattade "tomte"  :) som sen överaskande bryts av till refrängen.

Underbar sång och goa stämmor som lyckas överraska på sina ställen. Härligt arrangemang. Mäktigt! Gillar viskningarna som kommer in.

Det enda som  jag har och nu känner jag mig löjlig. Det är i slutet på refrängen. "Youuuu down". Det blir ett flam mellan stämman och leaden på d:et i down som antagligen bara jag reagerar på  :unsure:

Visst e jag löjlig nu!!! Ni får lov att be mig hålla truten  :lol:

Asbra detta pojkar!!!!!

Micke

asti:
Ja, nu finns absolut inget att anmärka på - möjligen att sluttonen är 2,3 sekunder för lång..... :wacko: :unsure:
Underbart fina harmonier och jättesnygg sång och ljudbild som helhet! Mycket lyckat colab!
/Asti

freddy:

--- Citat från: hogge skrivet 18.03.2010, 13:31:21 ---Freddy börjar bli gammal tror jag!
Vad är detta?? Var tusan är heavy metal Freddy någonstans??
 :lol:  :P

Men seriöst.. Det här var ju oerhört läckert.. Vackert så det förslår. Tillsammans med en av Sveriges bästa (vill jag hävda) sångare blir detta så gripande att det nästan gör ont... Avslutningen får mig att börja blöda näsblod..

Får gå & snyta mig...

--- Slut citat ---

Haha, jag får väga upp detta med lite riktig musik sen med ;) Tack! Vi får väl hoppas att näsblodet endast var en tillfällighet :) Haha. Tack Hoggster!

--- Citat från: Eko skrivet 18.03.2010, 17:18:59 ---Pampig är den och himla bra - hör ingen större skillnad på senaste men den var så bra redan innan.

--- Slut citat ---

Tack igen Eko. Man får nog A/B-lyssna för att ens höra någon skillnad skulle jag tro.

--- Citat från: Kornstad skrivet 18.03.2010, 19:22:13 ---Freddy: Jag tycker det låter väldigt mycket snyggare nu mot den första mixen. Blev behagligare ljudbild och rum.

--- Slut citat ---

Kul tack! Less is more. :)

--- Citat från: Eko skrivet 18.03.2010, 20:42:00 ---Ok. Men ni har lite lika röster i det övre mellanregistret faktiskt.

--- Slut citat ---

Tackar ödmjukast :)

freddy:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.03.2010, 21:23:15 ---Har glömt att kommentera denna. Vad ska man säga....GRYMT!!!

Älskar när man tar enkla och vanligtvis uttjatade ackordföljder och lyckas göra dom intressanta igen. I detta fall den underkskattade "tomte"  :) som sen överaskande bryts av till refrängen.

Underbar sång och goa stämmor som lyckas överraska på sina ställen. Härligt arrangemang. Mäktigt! Gillar viskningarna som kommer in.

Det enda som  jag har och nu känner jag mig löjlig. Det är i slutet på refrängen. "Youuuu down". Det blir ett flam mellan stämman och leaden på d:et i down som antagligen bara jag reagerar på  :unsure:

Visst e jag löjlig nu!!! Ni får lov att be mig hålla truten  :lol:

Asbra detta pojkar!!!!!

Micke

--- Slut citat ---

Hej J, tack för dom fina orden!

Flammen har jag inte tänkt på, ganska lätt fixat med logics nyare skulle jag tro. Får ta det med mig vid nästa genomgång av låten, om det blir en till :)

tack o bock!

--- Citat från: asti skrivet 18.03.2010, 21:43:58 ---Ja, nu finns absolut inget att anmärka på - möjligen att sluttonen är 2,3 sekunder för lång..... :wacko: :unsure:
Underbart fina harmonier och jättesnygg sång och ljudbild som helhet! Mycket lyckat colab!
/Asti

--- Slut citat ---

sweet, tack! Haha, ja den är enerverande lång den där tonen...

Dividend:
Lyssnat någon gång till och måste säga att mixen döljer den enormt bra sånginsats som görs här.
Vet inte vad det är, reverbet är det sänkt? Nåt annat fel är det.
Låten är egentligen så tråkigt genomförd i övrigt att jag inte skulle ha brytt mig om att skriva det, om det inte vore för sångprestationen.

Ursäkta om det inte faller i god jord...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion