Forum > Demolåtar
Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down
freddy:
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.03.2010, 12:18:30 ---Okej inte mycket att säga om denna som inte redan sagts. Instämmer med övriga om en lysande låt ett rent ut sagt skitbra arrangemang och strålande sånginsatser. Möjligen stör det mig att det är lite vassa ess, men jag tror det är svansen på reverbet som ställer till det. När marschtrummorna kommer in så försvinner understämman till fördel för överstämman, men det kanske också är meninngen eftersom det liksom "lyfter" låten där.
Äsch petitesser. Överlag: lysande!! :)
--- Slut citat ---
Tack egget, kul att det funkar. Jag ska prova ett annat reverb så får vi se. Fler som påpekat det.
--- Citat från: Clemens skrivet 16.03.2010, 17:56:35 ---Hur bra som helst! :wub: Underbar sång, kanonlåt! /C
--- Slut citat ---
Tack!
--- Citat från: hackeman skrivet 17.03.2010, 01:42:54 ---Fantastiskt! Prickfri produktion, grym röst och gripande text! Hittar inget att gnälla om. :)
--- Slut citat ---
Underbart! Tack!
hogge:
Freddy börjar bli gammal tror jag!
Vad är detta?? Var tusan är heavy metal Freddy någonstans??
:lol: :P
Men seriöst.. Det här var ju oerhört läckert.. Vackert så det förslår. Tillsammans med en av Sveriges bästa (vill jag hävda) sångare blir detta så gripande att det nästan gör ont... Avslutningen får mig att börja blöda näsblod..
Får gå & snyta mig...
Eddi:
Pampig är den och himla bra - hör ingen större skillnad på senaste men den var så bra redan innan. Men rätta mig om jag hör fel men nog är det väl både Andreas och Freddy som sjunger denna åtminstone i slutet.
Kornstad:
Tack för alla fina kommentarer. Jättekul!!
Nja, sist jag kollade så var det Andreas, Andreas och Andreas som sjöng i slutet....... ;)
Freddy: Jag tycker det låter väldigt mycket snyggare nu mot den första mixen. Blev behagligare ljudbild och rum.
Eddi:
Ok. Men ni har lite lika röster i det övre mellanregistret faktiskt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida