Forum > Demolåtar

Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down

<< < (5/12) > >>

Åsa:
Vackert. Rakt igenom. Och mäktigt på slutet. Den här låten skulle ju sopa banan med alla bidrag i Eurovision Song Contest :D
Kanonfint allting, otroligt bra sång, och jag måste säga att jag tycker ni påminner mycket om varandra i rösten faktiskt. Ibland tyckte jag det lät autotunat men det kanske är reverbet/mixen av rösten som förstärks i dom här dåliga högtalarna.Låter jäkligt bra iallafall och du sjunger sagolikt bra Kornstad! Ska ta och lyssna med bra lurar senare, och då kommer det väl att låta ännu bättre kan jag tro.
Man kan väl sammanfatta det hela med att säga att det var ett klockrent samarbete.

:)

Tokai:
Grymt ackordbyte vid refrängen!
Jättesnygg bra sång! En ny musikalartist är på gång, passa dig Jöback och han i The Ark :)
Suggestiv låt. Ödesmättade marschtrummor
Bra arr. Bra mix. Bra, bra!!

Otroligt snyggt jobbat!

Men vad betyder den enerverande tonen i slutet?

freddy:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.03.2010, 10:55:36 ---Effektfullt, men enkelt (inte simpelt) strukturerat. Snyggaste sången jag hört av Kornstad och det är ju ett antal låtar att välja mellan, kunde nästan varit (mer) vibrato dock på  långa toner :D Iofs kanske det är arrangemanget som gör att jag tycker det, och det funkar kanske dåligt med det reverbet. Kanske.

Verbet kunde dras ned typ 20% i mixen eller så?

Mycket bra.

--- Slut citat ---

Yes, nog är det enkelt allt. K sjunger riktigt bra, vibrato är väl en smaksak, men jag tycker nog det ligger rätt här. Risk att det blir för svulstigt annars :)

Ska se över reverben, tack.

--- Citat från: stajo skrivet 12.03.2010, 19:14:17 ---Tjo
Jo det här gillade jag, sköna melankoliska harmonier passar som handen i handsken. Snygg röst också Kornstad, men det visste jag ju. Det enda är väl att det kanske är aningens mycket reverb, rösten låter lite smal kanske, men samtidigt är ju allt det en del av soundet. Är denna verkligen halvfärdig?

/S

--- Slut citat ---

Tack Stajo, kul att du gillar. Halvfärdig är den ju, se så många kommentarer jag får på saker som kan göras annorlunda :)
Nej, men den är väl snart klar, lite smått bara. Ville dock se att jag låg hyfsat rätt, lätt att bli "döv" för mixen.

--- Citat från: asti skrivet 12.03.2010, 19:32:08 ---Fy f-n vad bra! Det här föll jag pladask för, dystergök som man är!  :)
Suveränt bra sång, jättesköna harmonier, bra text och ett fint arr - vad kan man mer begära!
Det enda jag reagerar lite på är inandningarna, som hörs lite mycket.....
Fantastiskt fint samarbete! 6 minuter kanonlåt!  :wub:

--- Slut citat ---

Haha, kul! Precis som K sa så har vi snackat om inandningarna, jag ska nog gå över och sänka en del av dessa, men lite effektfullt tyckte vi det var till låtens tema. Tackar och bockar asti!

freddy:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 13.03.2010, 00:32:08 ---Du har ju en jävla talang för att skriva låtar och arra dem därefter Freddy. Kanske lite "förutsägbara" harmisar i början men sedan blir man tvärlurad ändå - precis när man tror att man vet var det tar vägen.

Skitbra sång av Kornstad. Däremot håller jag med ngn annan talare ovan att det inte gifter sig riktigt med sångljudet mot det övriga.

Lite finlir så :)

--- Slut citat ---

Tack bengan, kul att du uppfattar min musik så, värmer. Blir en finlirsväng till med denna, var så säker! :)

--- Citat från: Åsa skrivet 13.03.2010, 12:46:40 ---Vackert. Rakt igenom. Och mäktigt på slutet. Den här låten skulle ju sopa banan med alla bidrag i Eurovision Song Contest :D
Kanonfint allting, otroligt bra sång, och jag måste säga att jag tycker ni påminner mycket om varandra i rösten faktiskt. Ibland tyckte jag det lät autotunat men det kanske är reverbet/mixen av rösten som förstärks i dom här dåliga högtalarna.Låter jäkligt bra iallafall och du sjunger sagolikt bra Kornstad! Ska ta och lyssna med bra lurar senare, och då kommer det väl att låta ännu bättre kan jag tro.
Man kan väl sammanfatta det hela med att säga att det var ett klockrent samarbete.
:)

--- Slut citat ---

Tack Åsa, tänkte först att första versen skulle börja med:

"Manboy meets my eyes..."
 ;)

Jag har inte lagt på någon autotune i logic iaf, vet inte om K gjorde någon fix. Danke.

--- Citat från: Tokai skrivet 13.03.2010, 18:16:41 ---Grymt ackordbyte vid refrängen!
Jättesnygg bra sång! En ny musikalartist är på gång, passa dig Jöback och han i The Ark :)
Suggestiv låt. Ödesmättade marschtrummor
Bra arr. Bra mix. Bra, bra!!

Otroligt snyggt jobbat!

Men vad betyder den enerverande tonen i slutet?

--- Slut citat ---

Tack. Tack. Tack! :) Kul att höra Tokai.

Den enerverande tonen har en betydelse, men jag är inget fan i att berätta om mina texter. :)

Larsson:
skitsnygg låt & bra levererat av båda parter,sång ljudet är det enda störande momentet för mig
den låter överprocessad & vasst, samt in your face hela tiden.. men ändå inte riktigt närvarande pga allt reverb
fast när sången tar i & går upp funkar det skitbtra

hade jag fått trixa med detta, hade jag testat att ha mindre kompressor på sången
och automatiserat volymen, kanske skalat av lite på diskanten åxo
och dragit ner reverbet kraftigt, eller bytt ut det helt mot ett mer diskret

men det funkar bra ändå, skitsnyggt framfört som sagt, den har gått runt 4-5 gr nu & blir bättre för var varv!
gott jobbat! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion