Kontrollrummet

Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down

gäst · 56 · 11495

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Tjo, dags för lite lugnare toner. En låt som hängt med mig ett tag, men nu börjar den hitta sin plats. Tog hjälp av Kornstad på denna, han levererade snabbt snygg sång till denna. Kom gärna med feedback om allt och inget. Tack på förhand och tack kornstad än en gång!


 
www.lindbergmusic.se




« Senast ändrad: 18.12.2010, 13:51:11 by freddy »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön låt och skönt komp. Vilken härlig röst Kornstad! Superhärliga harmonier!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Skön låt och skönt komp. Vilken härlig röst Kornstad! Superhärliga harmonier!

Tack maxb! Kornstad är väldigt duktig!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Wow!!
Tag ett stycke Freddy komposition och lika delar Kornstad sång och voilá en förbaskat skön kompott uppstår.
Gillar harmonierna gillar instrumenteringen gillar Kornis sätt att vränga ut den här sången till nåt mästerligt.
Wonderbaum är bara förnamnet.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tack för de schyssta orden! Kul att det gillas!

Gick dock inte att misslyckas med denna. Så jäkla bra låt som han fått till här Freddy.
Fastnade fullständigt direkt!     :wub:

Me, Myself & I


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Jädrans snyggt detta !

Känslan i låten fick mig att tänka på Dream Theater av någon anledning, vilket är ett stort plus hos mig :-P
Jag var inte beredd på stilen trummorna spelar med, men det blir väldigt dramatiskt.

Ännu en gång, riktigt bra detta !


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nice. Proggigt mysigt. Kanske lite långt innan det drar igång med trumman, men den som väntar på nåt gott.....

Kornstads stämmor är så tajta att det låter som en vocalprocessor som lägger stämmorna. Kanske blanda upp med en röst till?

Bra jobbat.


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Oh, I love the drum rolls there on the end - and Kornstad, your voice is so so very nice.  The harmonies are just wonderful.
Beautifully written and performed.  Nice job!
The human theremin.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ursäkta att jag tjatar men fy f*n vad det här är bra!!!!!!!!!!!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Fullkomligt älskar den här låten. Träffar som en kniv rakt in i märgen. Vacker, melankolisk och med djup på något sätt. Jag är glad att du hittat sång till den också, den förtjänar verkligen att spelas!

Bra gjort av er boys.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Wow!!
Tag ett stycke Freddy komposition och lika delar Kornstad sång och voilá en förbaskat skön kompott uppstår.
Gillar harmonierna gillar instrumenteringen gillar Kornis sätt att vränga ut den här sången till nåt mästerligt.
Wonderbaum är bara förnamnet.

Wow, tack :)
 
Ursäkta att jag tjatar men fy f*n vad det här är bra!!!!!!!!!!!!

Det är HELT okej, tack igen eko!


freddy

  • Gäst
Jädrans snyggt detta !

Känslan i låten fick mig att tänka på Dream Theater av någon anledning, vilket är ett stort plus hos mig :-P
Jag var inte beredd på stilen trummorna spelar med, men det blir väldigt dramatiskt.

Ännu en gång, riktigt bra detta !

Tack, Dream Theater är gamla husgudar. Trodde väl kanske inte att dom hördes här, men kul ändå! Trummorna är nog lite oväntade, speciellt eftersom nästan hela låten gått innan dom kommer in. Men dramatiskt vill jag att det ska vara, så det känns rätt när jag läser din kommentar. Tack!

Nice. Proggigt mysigt. Kanske lite långt innan det drar igång med trumman, men den som väntar på nåt gott.....

Kornstads stämmor är så tajta att det låter som en vocalprocessor som lägger stämmorna. Kanske blanda upp med en röst till?

Bra jobbat.

Tha Prog is lysing igenom tydligen. :) Medvetet att suga på trummorna in i det sista, kanske blev det för länge. Men jag tror jag gillar det... kanske. Kornstads stämmor håller jag med om, han levererade stämmor som var extremt lätta att lägga in i mixen :) Tack W.

Oh, I love the drum rolls there on the end - and Kornstad, your voice is so so very nice.  The harmonies are just wonderful.
Beautifully written and performed.  Nice job!

Thanks BaconMM! Glad you like it and the drum rolls!

Fullkomligt älskar den här låten. Träffar som en kniv rakt in i märgen. Vacker, melankolisk och med djup på något sätt. Jag är glad att du hittat sång till den också, den förtjänar verkligen att spelas!

Bra gjort av er boys.

Oj, tack Emu. Vilken fin beskrivning. Tack så jättemycket!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vilken rakkarns bra låt!
..lyftet vid ex .. the scars that remain  :wub:
Jättebra sjunget - väldigt tigtha stämmor
Dramatiskt, mörkt - trummorna på slutet förstärker detta
och den avslutande signalen skickar oro rakt in i kroppen
Om jag ska hitta något att hacka på så är det väl stråkarna som inte låter 100 - kan vara jobbets högtalare också.
Topp!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


clavinova

  • Gäst
Gripande! Oj, vilket härlig stämning ni har fått till här. Härlig melodi, snygga instrument och rackarns bra sång! Gillar verkligen.

Men så några synpunkter. Jag får inte ihop reverbet på Kornstad med resten av instrumenten, känns som det är lite olika ljudsfärer och i mina öron "gifter" de inte sig med varann till 100%. Jag uppfattar också sången ganska linjär, kan föreställa mig lite mer dynamik i den.



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Effektfullt, men enkelt (inte simpelt) strukturerat. Snyggaste sången jag hört av Kornstad och det är ju ett antal låtar att välja mellan, kunde nästan varit (mer) vibrato dock på  långa toner :D Iofs kanske det är arrangemanget som gör att jag tycker det, och det funkar kanske dåligt med det reverbet. Kanske.

Verbet kunde dras ned typ 20% i mixen eller så?
« Senast ändrad: 21.03.2010, 00:13:22 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjo
Jo det här gillade jag, sköna melankoliska harmonier passar som handen i handsken. Snygg röst också Kornstad, men det visste jag ju. Det enda är väl att det kanske är aningens mycket reverb, rösten låter lite smal kanske, men samtidigt är ju allt det en del av soundet. Är denna verkligen halvfärdig?

/S
www.myspace.com/staffanjonsson


asti

  • Gäst
Fy f-n vad bra! Det här föll jag pladask för, dystergök som man är!  :)
Suveränt bra sång, jättesköna harmonier, bra text och ett fint arr - vad kan man mer begära!
Det enda jag reagerar lite på är inandningarna, som hörs lite mycket.....
Fantastiskt fint samarbete! 6 minuter kanonlåt!  :wub:


freddy

  • Gäst
Vilken rakkarns bra låt!
..lyftet vid ex .. the scars that remain  :wub:
Jättebra sjunget - väldigt tigtha stämmor
Dramatiskt, mörkt - trummorna på slutet förstärker detta
och den avslutande signalen skickar oro rakt in i kroppen
Om jag ska hitta något att hacka på så är det väl stråkarna som inte låter 100 - kan vara jobbets högtalare också.
Topp!

Tackar Cykeln! Snälla ord! Gillar också effekten av det avslutande ljudet. Stråkarna gillar jag, hoppas det bara var jobbets högtalare :) Tack iaf C.

Gripande! Oj, vilket härlig stämning ni har fått till här. Härlig melodi, snygga instrument och rackarns bra sång! Gillar verkligen.

Men så några synpunkter. Jag får inte ihop reverbet på Kornstad med resten av instrumenten, känns som det är lite olika ljudsfärer och i mina öron "gifter" de inte sig med varann till 100%. Jag uppfattar också sången ganska linjär, kan föreställa mig lite mer dynamik i den.


Tack clavi. Skönt att vi fick till rätt atmosfär i denna. Kornstad följde nog min ledning med sången rätt mycket, så därför är det kanske inte så dynamiskt direkt, ska se över kompressor-inställningen med. Gillar sångtagningen i övrigt väldigt mycket, så det är nog lite som det är.

Reverbet har du rätt om, ska prova att ta samma rum och se om jag gillar det. Tycker väl inte att det stör mig så mycket, inte tillräckligt kräsen kanske :D

Men tack C!




Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Oj, här hade det ramlat in ett helt gäng kommentarer. Kul att se att det är andra som uppskattar denna låten lika mycket som jag. Tyckte den var super redan med Freddy's sång så jag förstod inte riktigt varför han ville att jag skulle lägga sång på, men jag är glad att han gjorde det.

Bra komment om reverbet. Hade inte tänkt på det innan heller faktiskt, men man är ju så inne i det man håller på med så man blir nästan lite blind ibland.   

Vad gäller inandningarna så diskuterade vi det innan om vi skulle ta bort eller låta vara kvar, men båda tyckte på nåt vis att det kändes rätt i låten så vi lät dem vara kvar.  Man kanske kan plocka bort ett par stycken, men jag tror att en del av känslan försvinner om man rensar för mycket.

Vad gäller vibrato så testade jag lite olika varianter, men kände att den dystra stämningen, kniven i märgen, gick fram bättre om jag försökte hålla lite rakare toner i de partier där jag tar i. Vibratot har en tendens att softa till min röst och då tyckte jag att känslan försvann till viss del.  Har ju dock lite vibrato på de softare tonerna.

Lite osäker på vad som syftas på med dynamiken dock...?  Sången ligger både hårt och mjukt i olika partier olika oktaver osv. Jag känner mig lite dum här faktiskt, men jag får ändå erkänna att jag inte riktigt är med. Alltid bra att lära sig nytt  ;)

Me, Myself & I


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Du har ju en jävla talang för att skriva låtar och arra dem därefter Freddy. Kanske lite "förutsägbara" harmisar i början men sedan blir man tvärlurad ändå - precis när man tror att man vet var det tar vägen.

Skitbra sång av Kornstad. Däremot håller jag med ngn annan talare ovan att det inte gifter sig riktigt med sångljudet mot det övriga.

Lite finlir så :)

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Vackert. Rakt igenom. Och mäktigt på slutet. Den här låten skulle ju sopa banan med alla bidrag i Eurovision Song Contest :D
Kanonfint allting, otroligt bra sång, och jag måste säga att jag tycker ni påminner mycket om varandra i rösten faktiskt. Ibland tyckte jag det lät autotunat men det kanske är reverbet/mixen av rösten som förstärks i dom här dåliga högtalarna.Låter jäkligt bra iallafall och du sjunger sagolikt bra Kornstad! Ska ta och lyssna med bra lurar senare, och då kommer det väl att låta ännu bättre kan jag tro.
Man kan väl sammanfatta det hela med att säga att det var ett klockrent samarbete.

:)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Grymt ackordbyte vid refrängen!
Jättesnygg bra sång! En ny musikalartist är på gång, passa dig Jöback och han i The Ark :)
Suggestiv låt. Ödesmättade marschtrummor
Bra arr. Bra mix. Bra, bra!!

Otroligt snyggt jobbat!

Men vad betyder den enerverande tonen i slutet?


freddy

  • Gäst
Effektfullt, men enkelt (inte simpelt) strukturerat. Snyggaste sången jag hört av Kornstad och det är ju ett antal låtar att välja mellan, kunde nästan varit (mer) vibrato dock på  långa toner :D Iofs kanske det är arrangemanget som gör att jag tycker det, och det funkar kanske dåligt med det reverbet. Kanske.

Verbet kunde dras ned typ 20% i mixen eller så?

Mycket bra.

Yes, nog är det enkelt allt. K sjunger riktigt bra, vibrato är väl en smaksak, men jag tycker nog det ligger rätt här. Risk att det blir för svulstigt annars :)

Ska se över reverben, tack.

Tjo
Jo det här gillade jag, sköna melankoliska harmonier passar som handen i handsken. Snygg röst också Kornstad, men det visste jag ju. Det enda är väl att det kanske är aningens mycket reverb, rösten låter lite smal kanske, men samtidigt är ju allt det en del av soundet. Är denna verkligen halvfärdig?

/S

Tack Stajo, kul att du gillar. Halvfärdig är den ju, se så många kommentarer jag får på saker som kan göras annorlunda :)
Nej, men den är väl snart klar, lite smått bara. Ville dock se att jag låg hyfsat rätt, lätt att bli "döv" för mixen.

Fy f-n vad bra! Det här föll jag pladask för, dystergök som man är!  :)
Suveränt bra sång, jättesköna harmonier, bra text och ett fint arr - vad kan man mer begära!
Det enda jag reagerar lite på är inandningarna, som hörs lite mycket.....
Fantastiskt fint samarbete! 6 minuter kanonlåt!  :wub:

Haha, kul! Precis som K sa så har vi snackat om inandningarna, jag ska nog gå över och sänka en del av dessa, men lite effektfullt tyckte vi det var till låtens tema. Tackar och bockar asti!


freddy

  • Gäst
Du har ju en jävla talang för att skriva låtar och arra dem därefter Freddy. Kanske lite "förutsägbara" harmisar i början men sedan blir man tvärlurad ändå - precis när man tror att man vet var det tar vägen.

Skitbra sång av Kornstad. Däremot håller jag med ngn annan talare ovan att det inte gifter sig riktigt med sångljudet mot det övriga.

Lite finlir så :)



Tack bengan, kul att du uppfattar min musik så, värmer. Blir en finlirsväng till med denna, var så säker! :)

Vackert. Rakt igenom. Och mäktigt på slutet. Den här låten skulle ju sopa banan med alla bidrag i Eurovision Song Contest :D
Kanonfint allting, otroligt bra sång, och jag måste säga att jag tycker ni påminner mycket om varandra i rösten faktiskt. Ibland tyckte jag det lät autotunat men det kanske är reverbet/mixen av rösten som förstärks i dom här dåliga högtalarna.Låter jäkligt bra iallafall och du sjunger sagolikt bra Kornstad! Ska ta och lyssna med bra lurar senare, och då kommer det väl att låta ännu bättre kan jag tro.
Man kan väl sammanfatta det hela med att säga att det var ett klockrent samarbete.
:)

Tack Åsa, tänkte först att första versen skulle börja med:

"Manboy meets my eyes..."
 ;)

Jag har inte lagt på någon autotune i logic iaf, vet inte om K gjorde någon fix. Danke.
 
Grymt ackordbyte vid refrängen!
Jättesnygg bra sång! En ny musikalartist är på gång, passa dig Jöback och han i The Ark :)
Suggestiv låt. Ödesmättade marschtrummor
Bra arr. Bra mix. Bra, bra!!

Otroligt snyggt jobbat!

Men vad betyder den enerverande tonen i slutet?

Tack. Tack. Tack! :) Kul att höra Tokai.

Den enerverande tonen har en betydelse, men jag är inget fan i att berätta om mina texter. :)



Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skitsnygg låt & bra levererat av båda parter,sång ljudet är det enda störande momentet för mig
den låter överprocessad & vasst, samt in your face hela tiden.. men ändå inte riktigt närvarande pga allt reverb
fast när sången tar i & går upp funkar det skitbtra

hade jag fått trixa med detta, hade jag testat att ha mindre kompressor på sången
och automatiserat volymen, kanske skalat av lite på diskanten åxo
och dragit ner reverbet kraftigt, eller bytt ut det helt mot ett mer diskret

men det funkar bra ändå, skitsnyggt framfört som sagt, den har gått runt 4-5 gr nu & blir bättre för var varv!
gott jobbat! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


freddy

  • Gäst
skitsnygg låt & bra levererat av båda parter,sång ljudet är det enda störande momentet för mig
den låter överprocessad & vasst, samt in your face hela tiden.. men ändå inte riktigt närvarande pga allt reverb
fast när sången tar i & går upp funkar det skitbtra

hade jag fått trixa med detta, hade jag testat att ha mindre kompressor på sången
och automatiserat volymen, kanske skalat av lite på diskanten åxo
och dragit ner reverbet kraftigt, eller bytt ut det helt mot ett mer diskret

men det funkar bra ändå, skitsnyggt framfört som sagt, den har gått runt 4-5 gr nu & blir bättre för var varv!
gott jobbat! :)

Tack Larsson!

Har tagit tillvara på lite tips, gjorde en snabb mix nu med små justeringar.

Det jag justerat:

-Mindre kompressor på hela låten.
-Mindre reverb på sången
-Mindre kompressor på sången.
-Sänkt dom flesta inandningarna
-Sänkt sången en aning (upplever att den sitter bättre i musiken vid lägre volym)?

Upptäckte att stråket verkar komma fram mer, kanske blev det för högt?
Hela volymen på låten blev något lägre, men mer dynamik.
I slutet låter det som att basen krockar lite mellan stråk och övrigt, kan någon bekräfta detta? Kan vara min dåliga lyssningsmiljö med :)

Tack!

Ny mix:
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/WRBYD_2.mp3[/mp3]

Bättre?


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag tycker helt klart att det är mycket bättre nu, i min smak kunde sången gärna fått en lite varmare ton
alltså lite mjukare diskant, tror den skulle smälta ihop bättre med bakgrunden då

lite luft runt sången gjorde mycket för helheten
jag lyssnade l lurar nu & jag skulle önska att kornstads röst hörde ihop mer med pianot
nu känns det som att de är på olika planeter!

jag hade lagt på URS Retro-EQ & satt diskant ratten på 23:50 på sången
och ställt sång volymen så att det precis gick att urskilja orden
sedan hade den vart biff (enligt min smak)

jag tänkte inte på någon krock med stråkarna i slutet, det är lite mättat men det funkar fint i sammanhanget tycker jag

:)




http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Freddy och Kornstad!
mycket skön låt med ett modernt sound
lite för vässat i min smak men man är väl mossig och bakåt strävande  :D
reverbet i slutet på låten låter som att det är på väg att spricka men det håller i sig
nä jag tror du är rätt klar med soundet iof lite inne på vad Larsson skriver ang sången
men men
Bra jobbat ! en stört skön låt blev det!

Mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


clavinova

  • Gäst
Bra blev bättre!

MEN något skumt är det med reverbet. Eller skumt och skumt, jag tycker att det fungerar jättebra i mixen men i början och ytterligare något ställe där sången är det mest framträdande, låter det badrum. Någon form av slapbackekoreverb nästan. Kanske bara jag som upplever det så?


freddy

  • Gäst
jag tycker helt klart att det är mycket bättre nu, i min smak kunde sången gärna fått en lite varmare ton
alltså lite mjukare diskant, tror den skulle smälta ihop bättre med bakgrunden då

lite luft runt sången gjorde mycket för helheten
jag lyssnade l lurar nu & jag skulle önska att kornstads röst hörde ihop mer med pianot
nu känns det som att de är på olika planeter!

jag hade lagt på URS Retro-EQ & satt diskant ratten på 23:50 på sången
och ställt sång volymen så att det precis gick att urskilja orden
sedan hade den vart biff (enligt min smak)

jag tänkte inte på någon krock med stråkarna i slutet, det är lite mättat men det funkar fint i sammanhanget tycker jag

:)


Tjo larsson, Bra att det blev bättre! Lyssnade också i lurar på slutet och insåg nog att det är min mixplats som förstärker vissa frekvenser i mellanregisteret. Tack för att du bekräfta detta.

URS-produkter är inget jag använder eller har. Ska däremot prova lite inställningar till.

Tack!

Hej Freddy och Kornstad!
mycket skön låt med ett modernt sound
lite för vässat i min smak men man är väl mossig och bakåt strävande  :D
reverbet i slutet på låten låter som att det är på väg att spricka men det håller i sig
nä jag tror du är rätt klar med soundet iof lite inne på vad Larsson skriver ang sången
men men
Bra jobbat ! en stört skön låt blev det!

Mvh

Tack Guran, ingen bakåtsträvare här inte :) ...eller kanske lite ibland, hehe. Kul att du gillar låten och soundet ändå.

Bra blev bättre!

MEN något skumt är det med reverbet. Eller skumt och skumt, jag tycker att det fungerar jättebra i mixen men i början och ytterligare något ställe där sången är det mest framträdande, låter det badrum. Någon form av slapbackekoreverb nästan. Kanske bara jag som upplever det så?

Tjo clavi, inte hört det du menar riktigt. Misstänker väl att det är Kornstads rum du hör? Nu ligger det samma reverb över hela mixen, så svårt att tro att det är något jag kan justera, även om jag hörde det :)

Tack för ytterligare feedback!
 


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej inte mycket att säga om denna som inte redan sagts. Instämmer med övriga om en lysande låt ett rent ut sagt skitbra arrangemang och strålande sånginsatser. Möjligen stör det mig att det är lite vassa ess, men jag tror det är svansen på reverbet som ställer till det. När marschtrummorna kommer in så försvinner understämman till fördel för överstämman, men det kanske också är meninngen eftersom det liksom "lyfter" låten där.

Äsch petitesser. Överlag: lysande!!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
URS-produkter är inget jag använder eller har. Ska däremot prova lite inställningar till.

mitt misstag..PSP Retro-EQ skulle det ju vara
men det är att den är enkel och har bas,mid & diskant rattar som gjorde att den fick bli exempel
du lyckas nog bra med vilken eq som helst, det är ju bra redan dessutom! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


freddy

  • Gäst
URS-produkter är inget jag använder eller har. Ska däremot prova lite inställningar till.

mitt misstag..PSP Retro-EQ skulle det ju vara
men det är att den är enkel och har bas,mid & diskant rattar som gjorde att den fick bli exempel
du lyckas nog bra med vilken eq som helst, det är ju bra redan dessutom! :)


Aha! Man tager vad man haver...

Rullade av lite topp på mainsången med en T-racks EQ, såhär blev det då:

//uppladdad i första inlägget istället

Tror det blev bättre. Mer?
« Senast ändrad: 19.03.2010, 09:30:07 by freddy »


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Fantastiskt! Prickfri produktion, grym röst och gripande text! Hittar inget att gnälla om. :)
http://mera.hacke.nu