Kontrollrummet

Presentationen av nya medlemmar!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
En stilla undran!!

Borde inte medlemspresentationerna synas i "Kontrollrummet - Informationscenter"?? För det är väl intressant information att kontrollrummet fått en ny medlem, eller tänker jag fel nu. På så sätt så ser ju alla direkt när vi har fått en ny lekkamrat och kan välkomna och lära känna varandra. På så sätt så tror jag också att man kan känna en behörighet och lust att verkligen stanna kvar.

För så många nya presentationer kommer det ju inte så att det skulle ta upp hela informationscentret väl??
« Senast ändrad: 20.01.2011, 21:17:11 by jonnerstone »


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Jag håller med dig. Dock är det väl inte så att det första en ny medlem gör är att presentera sig. Själv gjorde jag inte det förrän flera år efteråt, fast jag är nog lite oartig ;).
Kanske en logg som talar om när någon ny registrerar sig, eller det kanske redan finns?
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad tsmalmbe

Medlemspresentationerna har flyttats bort utav önskan från medlemmarna. Det var för mycket "hi-five" och för lite allt annat i informationscentret. Detta kan givetvis diskuteras.

Listan på nya medlemmar finns här:
Senaste registrerade medlemmar
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
*bump*

Inte mycket till diskussion men jag tycker fortfarande som jag skriver ovan. För att nya medlemmar ska känna sig välkomna och förhoppningsvis stanna kvar.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
*bump*

Inte mycket till diskussion men jag tycker fortfarande som jag skriver ovan. För att nya medlemmar ska känna sig välkomna och förhoppningsvis stanna kvar.

Håller med,nu är det ju bara ''high five'',polare skriver i polares trådar liksom,känns som VST-Forumet...  :(  :ph34r:
Kan inte kännas kul att lägga ut nytt mtrl som nyanländ här,jag minns när jag kom hit,det var verkligen kul,kommentarer,råd,förslag......Those where the days.... :mellow:
Tack MaxB för att jag hittade hit!!  ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Håller helt med dig iken. Men få andra gör det =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det verkar vara få på forumet som bryr sig om dom nya medlemmarna eftersom det knappt är någon som har en åsikt här i tråden. Jag tycker iaf som både IKEN och EMU att det mer och mer blir ett "kompis" forum, där man "highfivar" varandra i demotrådarna. Jag tycker således att vi ska vara rädda om dom nya medlemmar som kommer hit, och en bra början är väl att få dom att känna sig välkomna (så som jag gjorde när jag hittade hit). Att lägga upp medlemspresentationerna i infocentret är väl en bra början. High Five eller inte, det kan ju bara bli bättre!!!! Det är väl underbart att bli "highfivad" när man kommer till ett nytt forum!!!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja.....jag vet ju varför den togs bort den där

de va i början
vi va typ 300 pers som alla hälsade på varandra första veckorna :)

Men nu kanske vi kan testa att ha dem i nyhetsflödet igen?



Eller kan man kanske ha bara en egen ruta som något sa med "Senaste medlemspresentationen?"
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Länken som tsmalmbe lagt här ovanför är intressant. Det är många som reggat sig den senaste tiden men inte många av dessa som sagt bu eller bä (många har 0 inlägg eller kommentarer i trådar) och många av oss andra har väl inte ens sett att de reggat sig på kontrollrummet. 

Senaste registrerade medlemmar
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Det verkar vara få på forumet som bryr sig om dom nya medlemmarna eftersom det knappt är någon som har en åsikt här i tråden. Jag tycker iaf som både IKEN och EMU att det mer och mer blir ett "kompis" forum, där man "highfivar" varandra i demotrådarna. Jag tycker således att vi ska vara rädda om dom nya medlemmar som kommer hit, och en bra början är väl att få dom att känna sig välkomna (så som jag gjorde när jag hittade hit). Att lägga upp medlemspresentationerna i infocentret är väl en bra början. High Five eller inte, det kan ju bara bli bättre!!!! Det är väl underbart att bli "highfivad" när man kommer till ett nytt forum!!!

High 5 på det jonnerstone :)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Länken som tsmalmbe lagt här ovanför är intressant. Det är många som reggat sig den senaste tiden men inte många av dessa som sagt bu eller bä (många har 0 inlägg eller kommentarer i trådar) och många av oss andra har väl inte ens sett att de reggat sig på kontrollrummet. 

Senaste registrerade medlemmar

Så därför har jag ett förslag (om det är genomförbart),att när man reggat sig och klickat på "ok" så routas man automatiskt till medlemspresentationen. Är man då en som tänker sig att hänga lite på forumet så skriver man ju lite om sig själv, sen ser vi andra det på infocentret eller i en separat ruta på första sidan och vi kan alla välkomna våra nya och värdefulla medlemmar.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
DElade upp ämnet här. Förstätt gärna diskutera ämnet "presentation av nya medlemmar" i denna tråd.


den spårade ur sist.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25075.msg180644;topicseen#new
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Äsch Eddi, nu hade jag ju precis delat upp det :D

här finns övriga delar av tråden, som den blev :

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25075.msg180655;topicseen#new

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Tycker nya medlemmars presentation ska synas. Det är ju knappast så det är rusning på nya medlemmar här. Att det kanske var problem när i stort sett alla flydde från studios forum under en viss tid kan jag tänka mig. Men knappast aktuellt nu.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, jag håller med dig där. Kanske i ett eget fält om det blit för mycket igen, men absolut borde det finnas på förstasidan!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Tycker nya medlemmars presentation ska synas. Det är ju knappast så det är rusning på nya medlemmar här. Att det kanske var problem när i stort sett alla flydde från studios forum under en viss tid kan jag tänka mig. Men knappast aktuellt nu.
Att du inte hänger på SF istället då.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Tycker nya medlemmars presentation ska synas. Det är ju knappast så det är rusning på nya medlemmar här. Att det kanske var problem när i stort sett alla flydde från studios forum under en viss tid kan jag tänka mig. Men knappast aktuellt nu.
Att du inte hänger på SF istället då.

Att inte du göra det då? Nä men just det ja, du har ju blivit utsparkad där ett flertal gånger. :rolleyes: 
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Tycker nya medlemmars presentation ska synas. Det är ju knappast så det är rusning på nya medlemmar här. Att det kanske var problem när i stort sett alla flydde från studios forum under en viss tid kan jag tänka mig. Men knappast aktuellt nu.
Att du inte hänger på SF istället då.

Att inte du göra det då? Nä men just det ja, du har ju blivit utsparkad där ett flertal gånger. :rolleyes: 
Vem har sagt att jag inte har en användare där?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra idé det där som någon hade att man vid registrering blir direktskjutsad till en presentationsmall eller vad man ska kalla det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra idé det där som någon hade att man vid registrering blir direktskjutsad till en presentationsmall eller vad man ska kalla det.

Bra :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hej och välkommna!

John Isak                2011-01-21     0    
annahertzman          2011-01-19     0    
elnino                     2011-01-17     0    
AirSpeed                 2011-01-17     7    
Stina                      2011-01-16     0    
timpa93                   2011-01-12     1    
clariceloz                 2011-01-10     0    
westerlu77               2011-01-08     0    
Robin Frejd               2011-01-08     0    
knasper                    2011-01-08     5    
slipperman                2011-01-07     0    
enghell                     2011-01-06     3    
SynthPälle                2011-01-05   0    
thomas_l                  2011-01-04     0    
rifkin           ´           2011-01-04     5    
riffriff                       2011-01-02     0    
Swanzon                   2010-12-29     3    
ChristianAndersson      2010-12-26    62    
ddummer2010-12-25   2010-12-25    11
patrik_ekman             2010-12-25   0    

Om ni bara visste vilket problem jag haft med att få raka kolumner här ovanför.

Airspeed - kul att du har varit aktiv. Sorry men jag vet inte vad du gör i samband med musik. Kan du själv bjuda på lite med info i den här tråden eller kan jag rent av fråga andra på KR, som vet mer och kan upplysa mig?

Timpa93 - samma sak här, jag vet inte men jag är nyfiken.

knasper - samma sak här, vet inte men jag är nyfiken.

enghell - samma sak här, vet inte men jag är nyfiken.

rifkin - samma sak här, vet inte men jag är nyfiken.

Swanson - samma sak här, vet inte men jag är nyfiken.

ChristianAndersson - vet på ett ungefär vad du håller på med i samband med musik och jag tycker det är spännande att ta del av vad du kommit fram till i samband med musikskapande.

ddummer - har lite koll på ditt och gillar det.

Hemskt mycket välkomna!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
   

Om ni bara visste vilket problem jag haft med att få raka kolumner här ovanför.

Skippa lördagsdrinken så går det bättre. :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hur blev det med detta?....vill vi att medlemspresentationerna skall synas på första sidan? Går det att göra en presentationsmall som man blir slussad till vid registrering? (som givetvis måste vara valfri, dvs man kan klicka sig förbi den om man vill). Känns lite som att vissa förslag och tankar aldrig ventileras och/eller görs något åt. Lite synd! Säger inte att Tsm ska göra det men han kan ju iaf lägga ut det på nån annan som kan om han inte själv hinner......håll forumet levande!!
« Senast ändrad: 08.07.2011, 13:09:48 by jonnerstone »


Utloggad tsmalmbe

Det är relativ enkelt att få tillbaka presentationerna att synas på första sidan. Att få det varfritt (dvs att envar kan välja om man vill se dem eller inte) är lite krångligare. Att ha en automatisk "sluss" blir tyvärr för svårt, välkomst-PM:et berättar att man gärna får skriva något smått och pekar få rätt område där man skall skriva om sig själv.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det är relativ enkelt att få tillbaka presentationerna att synas på första sidan. Att få det varfritt (dvs att envar kan välja om man vill se dem eller inte) är lite krångligare. Att ha en automatisk "sluss" blir tyvärr för svårt, välkomst-PM:et berättar att man gärna får skriva något smått och pekar få rätt område där man skall skriva om sig själv.



Isf tycker jag att vi återinför presentationerna till första sidan. Tror att allt highfivande som var då mest berodde på att många emigrerade från SF och glädjen av att återförenas på KR. Så de e nog inga problem idag.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är relativ enkelt att få tillbaka presentationerna att synas på första sidan. Att få det varfritt (dvs att envar kan välja om man vill se dem eller inte) är lite krångligare. Att ha en automatisk "sluss" blir tyvärr för svårt, välkomst-PM:et berättar att man gärna får skriva något smått och pekar få rätt område där man skall skriva om sig själv.



Isf tycker jag att vi återinför presentationerna till första sidan. Tror att allt highfivande som var då mest berodde på att många emigrerade från SF och glädjen av att återförenas på KR. Så de e nog inga problem idag.
Sekonderar det. Då kanske tre-fyra presentationer finns på första sidan hela tiden, vilket känns mer vitalt och säkert roligt för nytillkommande att läsa vilket i sin tur kan ge fler aktiva medlemmar - bara win-win..
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Har jag rätt i att denna tråden har sitt ursprung i ett dåligt tillflöde av nya medlemmar och att dessa medlemmar inte är värst aktiva? I så fall har jag som ny medlem kanske något att tillföra... Presentation av nya medlemmar på 1a sidan är väl bra men kommer kanske inte vara världsomvälvande. Tror mer det handlar mycket om hur "smal" inriktning ni vill KR ska ha. Jag förstår mer o mer att detta är ett forum som inriktar sig på den tekniska biten av låtsnickrandet. För mig känns det lite som att vara ute på djupt vatten när jag är aktiv här. Jag är mer inne på låtens känsla, uppbyggnad, arr och text. Dessa bitar har jag fått känslan av att det kommer rätt lite kommentarer om på KR utan det handlar mer om kvaliteten på ljud, instrument m.m. Och det är helt ok med mig om ni vill att forumet till störst del ska bestå av denna typ av kommenterer (det står ju "KR-total ljudkontroll" jag har inte missat det) MEN jag tror att det är en rätt smal inriktning och att det kan hindra nya medlemmar att kommentera, delta i debatterna och till och med även skrämma bort en del nya medlemmar. Så KR kanske står lite i ett crossroad. Vill ni att det ska vara en liten men exclusiv klubb för dom som är på jakt efter det perfekta ljudet eller vill ni även inkludera dom som är på jakt efter den perfekta låten? Inget fel i något av det...
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vi är nog flera som med glädje snickrar låtar och låta tekniken eller perfektionen stå tillbaka, till förmån för glädjen att man kan göra musik själv utan att det måste vara alltför perfekt. På den vägen lär i alla fall jag mig en hel del, som kan gagna tekniken på sikt, samtidigt. Snöigt eller solklart? 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Den frågeställningen har varit uppe förr och svaret är att detta ingalunda är ett forum för endast mix och teknik utan även lika mycket om själva låtsnickrandet. Det viktiga i sammanhanget är att man skriver i trådhuvudet i samband med att man postar sin demo vilken typ av kommentarer och feedback man e instresserad av. Personligen brukar jag oftast vara intresserad av att få lite feedback på mixen. Men ibland händer det även att jag vill få tips på hur man kan gå vidare från t,ex vers till refräng. Men allt som oftast postar jag låtar som är färdiga i sin instrumentering och arrangering och vill bara finslipa mixdetaljerna och då är jag noga med att nämna det i trådhuvudet när jag postar. Summasummarum, man får dom kommentarer man ber om! Sen kommer det ju kommentarer om arret fast man specifikt bett om mixkommentarer och tvärtom, men det dör man ju inte av  :)


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Den frågeställningen har varit uppe förr och svaret är att detta ingalunda är ett forum för endast mix och teknik utan även lika mycket om själva låtsnickrandet. Det viktiga i sammanhanget är att man skriver i trådhuvudet i samband med att man postar sin demo vilken typ av kommentarer och feedback man e instresserad av. Personligen brukar jag oftast vara intresserad av att få lite feedback på mixen. Men ibland händer det även att jag vill få tips på hur man kan gå vidare från t,ex vers till refräng. Men allt som oftast postar jag låtar som är färdiga i sin instrumentering och arrangering och vill bara finslipa mixdetaljerna och då är jag noga med att nämna det i trådhuvudet när jag postar. Summasummarum, man får dom kommentarer man ber om! Sen kommer det ju kommentarer om arret fast man specifikt bett om mixkommentarer och tvärtom, men det dör man ju inte av  :)

Håller med om att det gäller att skriva vad du vill ha åsikter om men är det inte så att det blir rätt mycket fler inlägg om du ber om åsikter på mix och ljud? Det jag menar är att de som gillar teknik-biten kan "lyfta blicken" för att även höra och kommentera helheten för att jämna ut förhållandet ljudteknik/låtskrivande och få ett bredare forum. Vet inte om jag har fel, men det är bara en känsla jag har fått efter en kort tid som medlem.

Sen vet jag inte hur förankrat ideén är att det ska vara ett forum för både mix/teknik och låtskrivandet. Kan ju även förstå om det finns de som vill att det endast ska vara ett forum om ljud-detaljerna. Finns säkert "marknad" för ett sådant forum om än i mindre upplaga. 

   
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kan nog tycka att låtskriveri å produktion är ganska sammanflätade.Tycker att kommentarerna är ganska balanserade både när det gäller produktion och låtsnickrande. Har inte upplevt att KR är ett forum för endast "teknikbitna"  :)
 


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Vi är nog flera som med glädje snickrar låtar och låta tekniken eller perfektionen stå tillbaka, till förmån för glädjen att man kan göra musik själv utan att det måste vara alltför perfekt. På den vägen lär i alla fall jag mig en hel del, som kan gagna tekniken på sikt, samtidigt. Snöigt eller solklart? 
Helt solklart snöigt!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vi är nog flera som med glädje snickrar låtar och låta tekniken eller perfektionen stå tillbaka, till förmån för glädjen att man kan göra musik själv utan att det måste vara alltför perfekt. På den vägen lär i alla fall jag mig en hel del, som kan gagna tekniken på sikt, samtidigt. Snöigt eller solklart? 
Helt solklart snöigt!
Bra!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
jag tycker nog att KR inte bara diskuterar ljud och mix, utan även låtarnas uppbyggnad, kring tex övergångar, bryggor, om vers/refräng passar ihop mm. Sedan kommer man inte ifrån att ett gott faktiskt kan förhöja en låts känsla - som sades tidigare så hör alla dessa delar ihop - åtminstone för mig
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!