Forum > Färdiga produktioner

Jonnerstone - Countdown

<< < (2/15) > >>

clavinova:
Väldigt skön låt! Tyckte att sången låg lågt i början med sedan gilllade jag att det på något sätt sjönk in i det hela. Snyggt sjunget, gillar stämmorna. Förbättringar kommer jag inte på några efter ett par/tre lyssningar.

jonnerstone:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.03.2010, 23:20:52 ---Lägg av va bra detta va. Arret, sången, körerna, låten. ALLT.

Trummorna känns lite söndersamplade kanske? Som en dåligt komprimerad mp3 om du förstår vad jag menar.

Högsta betyg.

--- Slut citat ---

Oj! Det va inte dåligt. Man tackar man tackar.

Men......kan trummor BLI söndersamplade??

Nä, men det fanns en tanke med det. Just att få det att låta statiskt och lite maskin för att få fram den här tågkänslan utan att för den skull överdriva. Vet inte om jag lyckades med det?  :unsure:
Trummorna är dessutom det enda i hela låten som e snustorra, just för att dom ska ligga långt fram och driva. Endast kompressor eq och dist på dom.
Hoppas det inte är något som stör dig mycket. Isf får du hojta till!!  :)

Tack tack

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.03.2010, 00:07:03 ---Vet inte. Det gick inte hem här.
Vet inte vem som lyssnar på sånt här, men det funkar säkert för dem. ;) Kanske är det rytmen (som verkar glad) tillsammans med den dystra klangen och sången. Det skär sig liksom (för mig), men konstnärligt i övrigt.

Men bra sjunget och jag kommer inte på nånting som behöver bli bättre ur denna din utgångspunkt. ;)

5:a vad gäller ljudet i mina lurar.
nåt annat vad gäller låten ;)

--- Slut citat ---

Fasiken också....jag som trodde att nu jäklar har jag gjort en låt som tilltalar 100% av befolkningen  :lol:

Själv ser jag inte rytmen som glad faktiskt, utan som monoton och lite sorgsen. Men det är ju upp till lyssnaren att bestämma  :)

Tack för femman när det gäller ljudet

Vad gäller själva låten så får jag väl själv bestämma betyget då  ;)

Tack för lyssning och kommentar

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.03.2010, 09:24:13 ---Schyst ljudbild här..anar lite Depeche i versen, det flyter på fint för att sen lyfta rejält i refrängen.  :) Låter lite autotuner-effektuerat, framförallt i versen..?

Snygga falsetter du får till.

Fint när det blir sånt här av ett depp :rolleyes:

/Marre

--- Slut citat ---

Tack ska du ha Marre. Jo de e ju bra när man kan vända nåt negativt till kreativt och positivt istället. Känns skönt att vara lite inspirerad igen faktiskt.

Depeche e ju lite av husgudar så du har nog helt rätt  :) och du har helt rätt på autotune grejen också. Eller melodyne i detta fallet. Har kört melodyne på ett par ställen på första versen. Jag hade alldeles för långa och sega glissandon så jag gick in och fixade till så att det blev lite mer kantigt (och kanske onaturligt). Sen är där även melodyne på ohhh kören på andra versen för att samla ihop dom lite. Ville få fram en känsla av typ tågvissla (än en gång den här förbannade tågreferensen  :lol:)

Kul att du gillade och tack för kommentar......kommer du på nåt annat så bara säg till!!

Micke

freddy:
Snyggt! Mixen känns bra tycker jag. Väldigt enkla teman, nästan för enkelt. Men det balanseras på rätt sida tycker jag. Det ger även det monotona som du är ute efter. Tåget hör man i bakgrunden.

Jag tycker versen saknar ett ackord. Säg att låten går i Emoll? Då är det väl E och A nu i basen? Tycker du ska prova, E, A, sedan C (istället för att gå tillbaka till E direkt). Tror det blir snyggt med sångmelodin. Hör det i huvudet iaf :)

Refrängen hade jag nog förväntat mig mer av. Tog inte riktigt tag i mig. Men det tuffar på ändå. Bra hantverk.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion