Kontrollrummet

Dog world

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej, så Dog world. Mix? Ljud? För rörig? Ta bort bakgrundsvershundljuden? Skit? Tufft?  :)

(Spela den gärna högt för då låter den underligt nog bättre  :unsure:)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Glömde du skicka den till märkllighetsfestivalen?  :unsure:

Sitter här med fyraårig dotter. Hon gick igång på detta direkt. Högsta betyg. Från mig blir det medelbetyg. Lite rörigt ja. Känns som vissa av hundarna är lite otajta också  :lol:

Kul!!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej så min publik är barn ...  :wacko: nej då skämt å sido. En del va hundrana är tajta men en del "kennelljud" är liskom medvetet otajta. Fast det funkar kanske inte så bra. Tack för lyssningen iallafall  :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
29 träffar men bara ett svar. Var den så usel?  :unsure:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det svänger ju på det här :P :D

Jag gillar´t..telefonrösten funkar fint....och hundarna gör extra krydda åt anrättningen, och även den skitiga gitarren tillför.

Den här skulle verkligen varit med i FF 11..hade nog fått många fina poäng.

Men du får en 4+ av 5 från mej här :D

Swing it!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Massa skäll... första associationen blev DMX.

Kan inte sätta fingret exakt på vad det låter som...
80-tals synth/industri iaf.

Det jag har att anmärka på är att det blir för mycket
hund. Vilket gör att det blir för rörigt och tar fokus från
musiken och sången som är riktigt bra.
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det svänger ju på det här :P :D

Jag gillar´t..telefonrösten funkar fint....och hundarna gör extra krydda åt anrättningen, och även den skitiga gitarren tillför.

Den här skulle verkligen varit med i FF 11..hade nog fått många fina poäng.

Men du får en 4+ av 5 från mej här :D

Swing it!

Marre

Tack för lyssningen, jag började nästan misströsta där. Tja den kanske är lite underlig..  :)
Massa skäll... första associationen blev DMX.

Kan inte sätta fingret exakt på vad det låter som...
80-tals synth/industri iaf.

Det jag har att anmärka på är att det blir för mycket
hund. Vilket gör att det blir för rörigt och tar fokus från
musiken och sången som är riktigt bra.

Jo jag kände nästan själv att det blev lite för hundigt. Tanken var att det skulle vara lite kakafoniskt men det blir nog för rörigt. Tack för feedback och lyssning. :)  :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Who let the dogs out :D

Lite för mycket voffvoff nog och lite vass kanske, närmast sången, tycker jag men annars rullar den ju på som tåget.

Fyra voff av mig :lol:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, men det här var kul..

Snyggt beat faktiskt. Vem visksjunger så elegant?

Om det är du så hade det varit värt en egghuvudindex ;) (fast avskaffade nog det när jag insåg att ingen fattade..)

Kul, bra ihopsatt och även snyggt solo. Allt passar, men kanske byta hunden mot nån snare eller bassdrum när du sjunger.

Men behåll slutet. Speciellt att hunden inte slutar skälla, upplever jag som oerhört roande. Aha, den var på loop...

Tyngre bas (mer märkbar) önskar jag också..


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Who let the dogs out :D

Lite för mycket voffvoff nog och lite vass kanske, närmast sången, tycker jag men annars rullar den ju på som tåget.

Fyra voff av mig :lol:

Space

JO som sagt var lite för mycket vovvande. Sången har jag meckat en hel del med. Det blir lite vasst med det där telefonljudet. Försökte få fram mer botten, men då försvann liksom effekten helt och det blev inget bra. kanske sksall jag kapa lite i den översta diskanten. Tack för lyssning.

Jo, men det här var kul..

Snyggt beat faktiskt. Vem visksjunger så elegant?

Om det är du så hade det varit värt en egghuvudindex ;) (fast avskaffade nog det när jag insåg att ingen fattade..)

Kul, bra ihopsatt och även snyggt solo. Allt passar, men kanske byta hunden mot nån snare eller bassdrum när du sjunger.

Men behåll slutet. Speciellt att hunden inte slutar skälla, upplever jag som oerhört roande. Aha, den var på loop...

Tyngre bas (mer märkbar) önskar jag också..




JOdå det är jag som sjunger/halvviskar. Roligt att lägga mikrofonen direkt till munnen och inte "ta i" som jag brukar göra. Skall fundera kring hundljden generellt. Tack för kommentarerr Div.


clavinova

  • Gäst
Haha, vad underbart. Lyssnade nyss på Doing the Kopraal med Wasa Express och jag tycker att du har precis samma lekfullhet som den låten. Crossover, spännande ljud och mest skäll. Gillar utan att ha något mer konstruktivt att tillägga.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Haha, vad underbart. Lyssnade nyss på Doing the Kopraal med Wasa Express och jag tycker att du har precis samma lekfullhet som den låten. Crossover, spännande ljud och mest skäll. Gillar utan att ha något mer konstruktivt att tillägga.

Tack för lyssningen och snäll kommentar. Wasa Express har jag inte lyssnat på på åratal. Kollade in doing the Kopraal. Kul låt. Ens gamla jazzrockförflutna påverkar en kanske utan att man egentligen avser det.  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Som andra redan sagt...skippa hundskallen när väl sången kommer in. Det är en alldeles för bra låt för att distrahera lyssnaren med hundskall. Gillar tfnrösten men den blir lite väl vass ja.....fast o andra sidan så blir andningsljuden coola när det e så vasst....så skär inte för mycket då förlorar du nog lite attityd, eventullet dra ner yttepytte på kompressorn istället och/eller lägga in en DeEsser som bara trycker ner dom absolut besvärligaste frekvenserna.

Skulle önska också att texten lades upp trådhuvudet. Eftersom viskandet och tfnljudet kombinerat gör att det är lite svårt att höra vad som sägs.

Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten. Baskaggen känns lite väl ensam ibland. Lixom få lite tryck i dom nedre frekvenserna.

Annars en bra låt med att bra arr.

This is good shit!!


Micke


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten.

Definitivt min åsikt också. Mer low-end. Nu. ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Som andra redan sagt...skippa hundskallen när väl sången kommer in. Det är en alldeles för bra låt för att distrahera lyssnaren med hundskall. Gillar tfnrösten men den blir lite väl vass ja.....fast o andra sidan så blir andningsljuden coola när det e så vasst....så skär inte för mycket då förlorar du nog lite attityd, eventullet dra ner yttepytte på kompressorn istället och/eller lägga in en DeEsser som bara trycker ner dom absolut besvärligaste frekvenserna.

Skulle önska också att texten lades upp trådhuvudet. Eftersom viskandet och tfnljudet kombinerat gör att det är lite svårt att höra vad som sägs.

Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten. Baskaggen känns lite väl ensam ibland. Lixom få lite tryck i dom nedre frekvenserna.

Annars en bra låt med att bra arr.

This is good shit!!


Micke

Jag hade nästan glömt hur roligt det är när folk kommenterar ens låtar  :) Käns riktigt inspirerande faktiskt!!!
Jo jag funderade på bas nu ligger egentligen bara en syntfigur som inte tränger igenom. Tyckte det var lite coolt med det där mkellanregistriga soundet, men jag kanske skall fundera på att lägga någon mer tydlig bas.
Testade faktiskt att deessa sångljudet, men då förlorade det helt karraktären och jag ville ha det såhär. Skall fila lite på diskanten oich se vad det kan ge. Texten hmmm... funderade varför ingen sagt något men det är kanske lika bra eftersom den är lite sjuk.  :)
tack för lyssning och kommentarer.
Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten.

Definitivt min åsikt också. Mer low-end. Nu. ;)

Okej Jag hör er!  tack igen Div!  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Riktigt cool låt och häftig röst med lite för mycket vov som redan sagts - ylet är det en dog eller ett egg? Det finns nåt björnvrål med som jag kanske tycker stör den fina kennelstämningen.
Ser fram emot verre 2 med mer botten också.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Riktigt cool låt och häftig röst med lite för mycket vov som redan sagts - ylet är det en dog eller ett egg? Det finns nåt björnvrål med som jag kanske tycker stör den fina kennelstämningen.
Ser fram emot verre 2 med mer botten också.

Njaee ylandet är faktiskt jag. Björnvrålet är en kraftigt förstärkt morrande ST Bernhard, hmm skall titta över det också. Tack för feedbacken.


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
oj och aj  :D
Oj för att jag blev lite överraskad över låten, inte vad jag hade väntat mig, haha, men en kul och rätt skön låt tycker jag!
Aj för att jag faktiskt hade svårt att lyssna på den för sången var såå vass.. lurarna på jobbet framhäver nog diskanten lite extra tror jag.
Vovvarna behöver kanske inte skälla hela tiden, men samtidigt så är det ju det som gör låten :D

Jag hade inte så mkt att komma med känner jag, ingen låt jag kommer att lyssna på flera gånger kanske men det var iallafall roligt så länge det varade  ;) :P

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skojigt med vovvar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
oj och aj  :D
Oj för att jag blev lite överraskad över låten, inte vad jag hade väntat mig, haha, men en kul och rätt skön låt tycker jag!
Aj för att jag faktiskt hade svårt att lyssna på den för sången var såå vass.. lurarna på jobbet framhäver nog diskanten lite extra tror jag.
Vovvarna behöver kanske inte skälla hela tiden, men samtidigt så är det ju det som gör låten :D

Jag hade inte så mkt att komma med känner jag, ingen låt jag kommer att lyssna på flera gånger kanske men det var iallafall roligt så länge det varade  ;) :P




ledsen.... bäst att akta öronen. tack för lyssningen Åsa. Du instämmer med de flesta så jag skall kanske fixa lite till vid tillfälle, mindre vovvar mindre diskant mer bas. ungefär så.  :)

Skojigt med vovvar!

grrvoff tack för lyssning  :)


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
tycker ni skäller för mycket på 'an  ;)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Hehe, kul låt, irriterande dock med en telefon som ringer, jag blir "lurad" hela tiden ;)
Hundskallen låter lite syntetiska, hade varit bra med mer variation. Schysst gurasolo,
dränktes lite i skallen som ligger på lite för högt när med sången, kanske skulle det funka att 'ducka' dem lite
under gurasolo/sång?

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hehe, kul låt, irriterande dock med en telefon som ringer, jag blir "lurad" hela tiden ;)
Hundskallen låter lite syntetiska, hade varit bra med mer variation. Schysst gurasolo,
dränktes lite i skallen som ligger på lite för högt när med sången, kanske skulle det funka att 'ducka' dem lite
under gurasolo/sång?



telefonen är nog en cymbal som ringer  :) Som sagt var jag skall kolla över voffandet vid tillfälle. Tack för lyssning och kommentarer  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho egget

Kul ide´här.Jag har en bordercollie som gick igång på detta.När han hör nåt "mysko" så lutar han huvudet på sned och lyssnar riktigt intensivt.Han såg lite lurig ut under några sekunder i början så jag antar att han gillade det.Sen la han sig ned,antar att skällandet blev för intensivt,hans husse tycker likadant - vi gillar inte stöket på kennlar/hundpensionat.Musiken brydde han sig inte så mycket om,men det gjorde jag.Läste igenom tråden och du har fått det du behöver tipsmässigt för att förgylla detta lite till.

Inväntar det,bra jobbat så här långt

Mike


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tjoho egget

Kul ide´här.Jag har en bordercollie som gick igång på detta.När han hör nåt "mysko" så lutar han huvudet på sned och lyssnar riktigt intensivt.Han såg lite lurig ut under några sekunder i början så jag antar att han gillade det.Sen la han sig ned,antar att skällandet blev för intensivt,hans husse tycker likadant - vi gillar inte stöket på kennlar/hundpensionat.Musiken brydde han sig inte så mycket om,men det gjorde jag.Läste igenom tråden och du har fått det du behöver tipsmässigt för att förgylla detta lite till.

Inväntar det,bra jobbat så här långt

Mike

Tack för lyssningen Mike. Länge sedan man såg dig. Glad att du är här. Hoppas allt är bra med dig  :)


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Haha, kul låt Egget! Den sticker ut från mängden på det här forumet...

Men waaaaaay too much barking! Störigt. Sabbar låten som annars kan vara en tuff rackare utan byrackare. Kanske hade tuffat till baskaggen lite oxå..

Sen hör jag körer i huvvet efter din "it's a dark world" som ekar "Daaark Wooorld"..

Hör inte du oxå det?  :rolleyes:
http://mera.hacke.nu


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Haha, kul låt Egget! Den sticker ut från mängden på det här forumet...

Men waaaaaay too much barking! Störigt. Sabbar låten som annars kan vara en tuff rackare utan byrackare. Kanske hade tuffat till baskaggen lite oxå..

Sen hör jag körer i huvvet efter din "it's a dark world" som ekar "Daaark Wooorld"..

Hör inte du oxå det?  :rolleyes:

Hmm jo kanske ett tag funderade jag på att yla körer aoouuu.  (Jag sjunger nog rätt otydligt men det är faktiskt Dog world och inte dark world. :))

Tack för lyssning hackeman  :)