Forum > Demolåtar

Dog world

<< < (2/6) > >>

kruSHka69:
Massa skäll... första associationen blev DMX.

Kan inte sätta fingret exakt på vad det låter som...
80-tals synth/industri iaf.

Det jag har att anmärka på är att det blir för mycket
hund. Vilket gör att det blir för rörigt och tar fokus från
musiken och sången som är riktigt bra.

egghuvud:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.03.2010, 15:01:20 ---Det svänger ju på det här :P :D

Jag gillar´t..telefonrösten funkar fint....och hundarna gör extra krydda åt anrättningen, och även den skitiga gitarren tillför.

Den här skulle verkligen varit med i FF 11..hade nog fått många fina poäng.

Men du får en 4+ av 5 från mej här :D

Swing it!

Marre

--- Slut citat ---

Tack för lyssningen, jag började nästan misströsta där. Tja den kanske är lite underlig..  :)

--- Citat från: kruSHka69 skrivet 10.03.2010, 15:20:20 ---Massa skäll... första associationen blev DMX.

Kan inte sätta fingret exakt på vad det låter som...
80-tals synth/industri iaf.

Det jag har att anmärka på är att det blir för mycket
hund. Vilket gör att det blir för rörigt och tar fokus från
musiken och sången som är riktigt bra.

--- Slut citat ---

Jo jag kände nästan själv att det blev lite för hundigt. Tanken var att det skulle vara lite kakafoniskt men det blir nog för rörigt. Tack för feedback och lyssning. :)  :)

spacetrucker:
Who let the dogs out :D

Lite för mycket voffvoff nog och lite vass kanske, närmast sången, tycker jag men annars rullar den ju på som tåget.

Fyra voff av mig :lol:

Space

Dividend:
Jo, men det här var kul..

Snyggt beat faktiskt. Vem visksjunger så elegant?

Om det är du så hade det varit värt en egghuvudindex ;) (fast avskaffade nog det när jag insåg att ingen fattade..)

Kul, bra ihopsatt och även snyggt solo. Allt passar, men kanske byta hunden mot nån snare eller bassdrum när du sjunger.

Men behåll slutet. Speciellt att hunden inte slutar skälla, upplever jag som oerhört roande. Aha, den var på loop...

Tyngre bas (mer märkbar) önskar jag också..

egghuvud:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.03.2010, 19:54:45 ---Who let the dogs out :D

Lite för mycket voffvoff nog och lite vass kanske, närmast sången, tycker jag men annars rullar den ju på som tåget.

Fyra voff av mig :lol:

Space

--- Slut citat ---

JO som sagt var lite för mycket vovvande. Sången har jag meckat en hel del med. Det blir lite vasst med det där telefonljudet. Försökte få fram mer botten, men då försvann liksom effekten helt och det blev inget bra. kanske sksall jag kapa lite i den översta diskanten. Tack för lyssning.

--- Citat från: Dividend skrivet 10.03.2010, 21:14:29 ---Jo, men det här var kul..

Snyggt beat faktiskt. Vem visksjunger så elegant?

Om det är du så hade det varit värt en egghuvudindex ;) (fast avskaffade nog det när jag insåg att ingen fattade..)

Kul, bra ihopsatt och även snyggt solo. Allt passar, men kanske byta hunden mot nån snare eller bassdrum när du sjunger.

Men behåll slutet. Speciellt att hunden inte slutar skälla, upplever jag som oerhört roande. Aha, den var på loop...

Tyngre bas (mer märkbar) önskar jag också..

--- Slut citat ---

JOdå det är jag som sjunger/halvviskar. Roligt att lägga mikrofonen direkt till munnen och inte "ta i" som jag brukar göra. Skall fundera kring hundljden generellt. Tack för kommentarerr Div.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion