Forum > Demolåtar

Dog world

<< < (3/6) > >>

clavinova:
Haha, vad underbart. Lyssnade nyss på Doing the Kopraal med Wasa Express och jag tycker att du har precis samma lekfullhet som den låten. Crossover, spännande ljud och mest skäll. Gillar utan att ha något mer konstruktivt att tillägga.

egghuvud:

--- Citat från: clavinova skrivet 11.03.2010, 09:29:25 ---Haha, vad underbart. Lyssnade nyss på Doing the Kopraal med Wasa Express och jag tycker att du har precis samma lekfullhet som den låten. Crossover, spännande ljud och mest skäll. Gillar utan att ha något mer konstruktivt att tillägga.

--- Slut citat ---

Tack för lyssningen och snäll kommentar. Wasa Express har jag inte lyssnat på på åratal. Kollade in doing the Kopraal. Kul låt. Ens gamla jazzrockförflutna påverkar en kanske utan att man egentligen avser det.  :)

jonnerstone:
Som andra redan sagt...skippa hundskallen när väl sången kommer in. Det är en alldeles för bra låt för att distrahera lyssnaren med hundskall. Gillar tfnrösten men den blir lite väl vass ja.....fast o andra sidan så blir andningsljuden coola när det e så vasst....så skär inte för mycket då förlorar du nog lite attityd, eventullet dra ner yttepytte på kompressorn istället och/eller lägga in en DeEsser som bara trycker ner dom absolut besvärligaste frekvenserna.

Skulle önska också att texten lades upp trådhuvudet. Eftersom viskandet och tfnljudet kombinerat gör att det är lite svårt att höra vad som sägs.

Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten. Baskaggen känns lite väl ensam ibland. Lixom få lite tryck i dom nedre frekvenserna.

Annars en bra låt med att bra arr.

This is good shit!!

Micke

Dividend:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.03.2010, 11:55:12 ---Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten.

--- Slut citat ---

Definitivt min åsikt också. Mer low-end. Nu. ;)

egghuvud:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.03.2010, 11:55:12 ---Som andra redan sagt...skippa hundskallen när väl sången kommer in. Det är en alldeles för bra låt för att distrahera lyssnaren med hundskall. Gillar tfnrösten men den blir lite väl vass ja.....fast o andra sidan så blir andningsljuden coola när det e så vasst....så skär inte för mycket då förlorar du nog lite attityd, eventullet dra ner yttepytte på kompressorn istället och/eller lägga in en DeEsser som bara trycker ner dom absolut besvärligaste frekvenserna.

Skulle önska också att texten lades upp trådhuvudet. Eftersom viskandet och tfnljudet kombinerat gör att det är lite svårt att höra vad som sägs.

Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten. Baskaggen känns lite väl ensam ibland. Lixom få lite tryck i dom nedre frekvenserna.

Annars en bra låt med att bra arr.

This is good shit!!

Micke

--- Slut citat ---

Jag hade nästan glömt hur roligt det är när folk kommenterar ens låtar  :) Käns riktigt inspirerande faktiskt!!!
Jo jag funderade på bas nu ligger egentligen bara en syntfigur som inte tränger igenom. Tyckte det var lite coolt med det där mkellanregistriga soundet, men jag kanske skall fundera på att lägga någon mer tydlig bas.
Testade faktiskt att deessa sångljudet, men då förlorade det helt karraktären och jag ville ha det såhär. Skall fila lite på diskanten oich se vad det kan ge. Texten hmmm... funderade varför ingen sagt något men det är kanske lika bra eftersom den är lite sjuk.  :)
tack för lyssning och kommentarer.

--- Citat från: Dividend skrivet 11.03.2010, 12:17:00 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.03.2010, 11:55:12 ---Skulle även vilja höra nåt mer instrument i botten.

--- Slut citat ---

Definitivt min åsikt också. Mer low-end. Nu. ;)

--- Slut citat ---

Okej Jag hör er!  tack igen Div!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion