Forum > Demolåtar
Chrome - Two-faced abyss
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.03.2010, 23:10:11 ---Jag gissar att han har diverse DM-låtar i 6/8-takt i bakhuvudet. :D
--- Slut citat ---
Haha, inte omöjligt va? :)
MaxB:
Luftigt och skönt. Gillar alla delar utom att sångaren på några ställen är mer än önskat ansträngd.
Skönt pianolir, bra levande trummis, riktigt bra sångare med känsla!
Wernborg:
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 09.03.2010, 00:24:31 ---I can't understand a word of it... but it's lovely. The piano work is excellent and it just feels nice to listen. Maybe not like other Chrome songs I've heard, but why should it be? Nice work on this - I'll keep an eye out for the Translation! ;)
--- Slut citat ---
The text is a declaration of love to my brand new girlfriend who later became my wife. The lyrics are, therefore, really old. The idea is not to keep the lyrics but let Emulator write new words in English, perhaps, but based on the lyrics. That he may decide. Thanks for listening.
--- Citat från: freddy skrivet 09.03.2010, 01:19:10 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.03.2010, 23:10:11 ---Jag gissar att han har diverse DM-låtar i 6/8-takt i bakhuvudet. :D
--- Slut citat ---
Haha, inte omöjligt va? :)
--- Slut citat ---
Tvärtom mycket möjligt skulle jag tro. :D
--- Citat från: MaxB skrivet 09.03.2010, 07:41:17 ---Luftigt och skönt. Gillar alla delar utom att sångaren på några ställen är mer än önskat ansträngd.
Skönt pianolir, bra levande trummis, riktigt bra sångare med känsla!
--- Slut citat ---
Kanske ligger den på gränsen till vad jag klarar av i tonhöjd för att låta avslappnad ja...
Kul att du ändå tycker sången är känslig. Tack.
Bengan_gbg:
Tjabba boys!
Tycker nog gott att ni hellre ska dra det här åt BcBuffin´/juliannahållet (typ EQ-collaben) mer än Chrome...det doftar liksom lite mer NY/Jazzklubb...även om det är mer finlir än rökridåer i min lilla sinnevärld. Väldigt musikaliskt och helt klart bästa sångprestationen jag hört från dig Wernis.
Vill också vara sådär übermusikalisk....men ngn jävel ska väl hålla sig till vanlig skrevrock med förstås!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida