Forum > Demolåtar

Chrome - Two-faced abyss

<< < (3/4) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.03.2010, 18:32:54 ---

Nu blev det så där jazzigt igen.

--- Slut citat ---

Så fint med lite feel-goodjazz här, gillas skarpt :P Kanonbra piano. Vad ska det här utvecklas till nu då..feel-badmusic :o :D

Riktigt spännande, svårt att få ihop detta Chrome-projekt i min skalle f.n, men det är ju det som är så intressant.

Väntar på fortsättning här :)

/Marre

clavinova:
Kalasbra låt! Diggar stenhårt! Gör inte denna till en Chrome-"sak" utan låt den stå på egna ben. Tycker jag.

egghuvud:
Jo det är fint. Ibland är jag inte helt överens med såmngmelodins harmonier, men jag tycker samtidgt att stora delar av den funkar. Låter bra när du tar i så där. Med den här typen av harmonik så passar det med de där intensitetsskiftningarna, så jag hoppas ni bibehåller dem även efter cromifieringen.  :)

Wernborg:

--- Citat från: freddy skrivet 08.03.2010, 08:47:01 ---Snyggt, bra pianolir och nice sång. Som Eko så tycker jag tonarten funkar bra, känns inte för hög.

Känns heller inte som chrome, men det fixar ni nog till. En suggestiv och atmosfärisk industri från helvetet som ligger i bakgrunden och puttrar? Kanske kan det vara nice att ha den som ett lugnt mellanspår med. Endast piano och sång kan nog funka med?

--- Slut citat ---
Nej det kanske inte känns som Chrome vid första anblicken, men Emu uttryckte en önskan om att vi saknade låtar i 6/8 och även låtar i 140 bpm. Jag tog honom på orden och rotade ihop denna 6/8-historia. Jag gissar att han har diverse DM-låtar i 6/8-takt i bakhuvudet.  :D

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.03.2010, 09:07:36 ---Så fint med lite feel-goodjazz här, gillas skarpt :P Kanonbra piano. Vad ska det här utvecklas till nu då..feel-badmusic :o :D

Riktigt spännande, svårt att få ihop detta Chrome-projekt i min skalle f.n, men det är ju det som är så intressant.

Väntar på fortsättning här :)

/Marre

--- Slut citat ---
Tack. Ja vi får se vad det blir.

--- Citat från: clavinova skrivet 08.03.2010, 09:44:25 ---Kalasbra låt! Diggar stenhårt! Gör inte denna till en Chrome-"sak" utan låt den stå på egna ben. Tycker jag.

--- Slut citat ---
Tackar. Det är ju inget som hindrar att denna får leva ett parallellt liv. Dock kommer nog inte något mer att hända med jazzversionen.

--- Citat från: egghuvud skrivet 08.03.2010, 10:28:29 ---Jo det är fint. Ibland är jag inte helt överens med såmngmelodins harmonier, men jag tycker samtidgt att stora delar av den funkar. Låter bra när du tar i så där. Med den här typen av harmonik så passar det med de där intensitetsskiftningarna, så jag hoppas ni bibehåller dem även efter cromifieringen.  :)

--- Slut citat ---
Bra synpunkt med dynamikidén. Den får vi ta med oss. Tack.

BaconMcMuffin:
I can't understand a word of it... but it's lovely.  The piano work is excellent and it just feels nice to listen.  Maybe not like other Chrome songs I've heard, but why should it be?  Nice work on this - I'll keep an eye out for the Translation!   ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion