Kontrollrummet

Chrome - Two-faced abyss

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej.

Nu blev det så där jazzigt igen.
Chrome - Avgrundshål
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/jazzwaltz-c-dur.mp3[/mp3]

Tog en gammal text i pärmen och hittade på medans jag sjöng så melodin är nog inte helt spikad. Textförfattare Emu ska få skriva engelsk text och starta det lilla kraftverket denna gång. Bara liiite tror vi.

Eller tja. Tyck till om låten. Den håller på och växer och är således inte mixad ännu.
« Senast ändrad: 07.03.2010, 18:38:04 by Wernborg »


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja det var ju jazzigt värre. Skönt pianolir. Men jag sitter bara och funderar på hur i hela friden ni ska lyckas chromifiera denna.

Kommer bli läskigt spännande att följa detta.

Kör hårt!!!


Micke


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Men jag sitter bara och funderar på hur i hela friden ni ska lyckas chromifiera denna.

Jag med.  :lol: Har precis fått en playlist på Depechelåtar i 6/8 att inspireras av.

Tack för övrigt....


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, detta kan bli intressant. Frågan är ju hur bra kromet fäster på detta såklart. Om inte annat så märks det ju vem som kan spela av oss: -snyggt spelat må jag säga.

Sången också, fanken va bra. Riktigt schysst djup klang och bra uttryck.

Det får bli en ella om inte ytbehandlingen fäster. Å andra sidan har jag en riktigt bra idee mitt emellan den blåa dressen och jag känner dig.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Fin atmosfär i den här ;)
Vet inte helt om rösten passade helt inn..
Fick en feeling att den gikk lite högt för dig.
Vem är pianisten här?? Snyggt lir!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja, detta kan bli intressant. Frågan är ju hur bra kromet fäster på detta såklart.
Chrome fäster på allt.

Fin atmosfär i den här ;)
Vet inte helt om rösten passade helt inn..
Fick en feeling att den gikk lite högt för dig.
Vem är pianisten här?? Snyggt lir!
Tack.  ;)
Får se över tonart kanske? Eller så får nån annan sjunga.
Jag är skyldigt till allt än så länge, inkl. pianot.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hehe. Snyggt, och jag gillar detta lite grann eller mycket beroende på humör. Just nu en hel del..

Evert taube och sveriges egen julio eglesias, och så jazz på det.

Låter jan johansson (pianisten), och dessa ovan, och så nåt annat svårdefinierat.

Får återkomma till det här. Nedladdad och lyssnad på tills nästa kommer.

Väldigt väldigt snyggt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Våldsamt bra pianolir och nog det mest uttrycksfulla sång jag hört från ditt håll - håller inte alls med baklängesfreddy här. Texten andas Eq faktiskt men jag ser att Emu har gjort den. Som sagt ska bli kul att följa denna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hehe. Snyggt, och jag gillar detta lite grann eller mycket beroende på humör. Just nu en hel del..

Evert taube och sveriges egen julio eglesias, och så jazz på det.

Låter jan johansson (pianisten), och dessa ovan, och så nåt annat svårdefinierat.

Får återkomma till det här. Nedladdad och lyssnad på tills nästa kommer.

Väldigt väldigt snyggt.
Tack för lyssning.

Våldsamt bra pianolir och nog det mest uttrycksfulla sång jag hört från ditt håll - håller inte alls med baklängesfreddy här. Texten andas Eq faktiskt men jag ser att Emu har gjort den. Som sagt ska bli kul att följa denna.
Haha. Våldsamt bra.  :wub: Ja, alltså texten som är nu är min egen, men jag hade tänkt att Emu skulle få göra en ny. På engelska.
Tackar.


freddy

  • Gäst
Snyggt, bra pianolir och nice sång. Som Eko så tycker jag tonarten funkar bra, känns inte för hög.

Känns heller inte som chrome, men det fixar ni nog till. En suggestiv och atmosfärisk industri från helvetet som ligger i bakgrunden och puttrar? Kanske kan det vara nice att ha den som ett lugnt mellanspår med. Endast piano och sång kan nog funka med?



Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil


Nu blev det så där jazzigt igen.
 

Så fint med lite feel-goodjazz här, gillas skarpt :P Kanonbra piano. Vad ska det här utvecklas till nu då..feel-badmusic :o :D

Riktigt spännande, svårt att få ihop detta Chrome-projekt i min skalle f.n, men det är ju det som är så intressant.

Väntar på fortsättning här :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


clavinova

  • Gäst
Kalasbra låt! Diggar stenhårt! Gör inte denna till en Chrome-"sak" utan låt den stå på egna ben. Tycker jag.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo det är fint. Ibland är jag inte helt överens med såmngmelodins harmonier, men jag tycker samtidgt att stora delar av den funkar. Låter bra när du tar i så där. Med den här typen av harmonik så passar det med de där intensitetsskiftningarna, så jag hoppas ni bibehåller dem även efter cromifieringen.  :)



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Snyggt, bra pianolir och nice sång. Som Eko så tycker jag tonarten funkar bra, känns inte för hög.

Känns heller inte som chrome, men det fixar ni nog till. En suggestiv och atmosfärisk industri från helvetet som ligger i bakgrunden och puttrar? Kanske kan det vara nice att ha den som ett lugnt mellanspår med. Endast piano och sång kan nog funka med?
Nej det kanske inte känns som Chrome vid första anblicken, men Emu uttryckte en önskan om att vi saknade låtar i 6/8 och även låtar i 140 bpm. Jag tog honom på orden och rotade ihop denna 6/8-historia. Jag gissar att han har diverse DM-låtar i 6/8-takt i bakhuvudet.  :D

Så fint med lite feel-goodjazz här, gillas skarpt :P Kanonbra piano. Vad ska det här utvecklas till nu då..feel-badmusic :o :D

Riktigt spännande, svårt att få ihop detta Chrome-projekt i min skalle f.n, men det är ju det som är så intressant.

Väntar på fortsättning här :)

/Marre
Tack. Ja vi får se vad det blir.

Kalasbra låt! Diggar stenhårt! Gör inte denna till en Chrome-"sak" utan låt den stå på egna ben. Tycker jag.
Tackar. Det är ju inget som hindrar att denna får leva ett parallellt liv. Dock kommer nog inte något mer att hända med jazzversionen.

Jo det är fint. Ibland är jag inte helt överens med såmngmelodins harmonier, men jag tycker samtidgt att stora delar av den funkar. Låter bra när du tar i så där. Med den här typen av harmonik så passar det med de där intensitetsskiftningarna, så jag hoppas ni bibehåller dem även efter cromifieringen.  :)
Bra synpunkt med dynamikidén. Den får vi ta med oss. Tack.


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
I can't understand a word of it... but it's lovely.  The piano work is excellent and it just feels nice to listen.  Maybe not like other Chrome songs I've heard, but why should it be?  Nice work on this - I'll keep an eye out for the Translation!   ;)
The human theremin.


freddy

  • Gäst
Jag gissar att han har diverse DM-låtar i 6/8-takt i bakhuvudet.  :D

Haha, inte omöjligt va? :)



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Luftigt och skönt. Gillar alla delar utom att sångaren på några ställen är mer än önskat ansträngd.
Skönt pianolir, bra levande trummis, riktigt bra sångare med känsla!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
I can't understand a word of it... but it's lovely.  The piano work is excellent and it just feels nice to listen.  Maybe not like other Chrome songs I've heard, but why should it be?  Nice work on this - I'll keep an eye out for the Translation!   ;)
The text is a declaration of love to my brand new girlfriend who later became my wife. The lyrics are, therefore, really old. The idea is not to keep the lyrics but let Emulator write new words in English, perhaps, but based on the lyrics. That he may decide. Thanks for listening.

Jag gissar att han har diverse DM-låtar i 6/8-takt i bakhuvudet.  :D

Haha, inte omöjligt va? :)


Tvärtom mycket möjligt skulle jag tro.  :D

Luftigt och skönt. Gillar alla delar utom att sångaren på några ställen är mer än önskat ansträngd.
Skönt pianolir, bra levande trummis, riktigt bra sångare med känsla!
Kanske ligger den på gränsen till vad jag klarar av i tonhöjd för att låta avslappnad ja...
Kul att du ändå tycker sången är känslig. Tack.
« Senast ändrad: 09.03.2010, 21:41:47 by Wernborg »


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tjabba boys!

Tycker nog gott att ni hellre ska dra det här åt BcBuffin´/juliannahållet (typ EQ-collaben) mer än Chrome...det doftar liksom lite mer NY/Jazzklubb...även om det är mer finlir än rökridåer i min lilla sinnevärld. Väldigt musikaliskt och  helt klart bästa sångprestationen jag hört från dig Wernis.

Vill också vara sådär übermusikalisk....men ngn jävel ska väl hålla sig till vanlig skrevrock med förstås!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se