Forum > Färdiga produktioner

Gurano - The spring

<< < (2/5) > >>

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.03.2010, 19:27:04 ---Jo, jag tycker gitarren har onödigt mycket reverb, Tror ljudet blir bättre om den kommer närmare. Sen låter balansen sned åt vänster. Saknas ljud till höger i ljudbilden. Annars är det vackert med fågelsång och din musik tillsammans.

--- Slut citat ---
Jo du har helt rätt - misstänkte det nästan själv  :)
Nu har jag tagit bort massor av reverb (även om det finns en del kvar) - så nu tror jag att instrumenten flyttat fram längre i rummet. Blev det bättre?

Jag gjorde stycket tidigare idag men lät det vila några timmar nu - så när jag nu lyssnade igen så inser jag att man kanske behöver lyssna några gånger för att finna behag i det lilla "taktbytet" som ändå sker mellan de 2 partierna. Hoppas att det funkar ändå  :unsure:

Ha de
Gurano

Dividend:
Jo men det låter trevligt, låter som en vårvisa skall, tillskillnad från mitt utkast här i listan :lol:

Faktiskt, blir glad av den. Otajtheter gör det nästan bättre än annars, i och med att det hela håller sig någorlunda. Sätt det inte för tajt..

Snabbintryck bara..

Wernborg:
Kul att någon fortfarande gör musik med taktbyten.  :D
Fin låt som förtjänar ett bättre gitarrsound. Vad är det för mik du spelar in med?

Marruschkka:
Det här är en riktig fining, det börjar spritta till här av smått yra vårkänslor...vacker gitarr och fina ackordvändor..och fåglarna..aaah :P

Vill du ha lite svävande stämma här så är det bare att säje till, men inte just nu då jag lider av en kraftig förkylning.

Jättesöt liten vårsång man blir smått lycklig av, hoppinjagande :rolleyes:

Tack för det.

/Marre

egghuvud:
Snyggt. Nu börjar man längta efter att det skal börja droppa och smälta.
Gitarrljudet är lite hårt som någon påpekade. Kanske ett varmare reverb skulle hjälpa. Det låter lite "plåtigt".  Man får ju känslan av att det borde utvecklas eftersom det blir en smula enformigt komp. Jobba på.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion