Forum > Demolåtar
stajo - my life, eller något
cykeln:
Javisst känner man igen sig
men om du fortsätter att bearbeta kommer den mer och mer bli din egen
Prova att bara ha piano, i alla fall i början, sen kan du bygga på med gitarr, bas i reffen
stajo:
Gurano
Jo jag får väl försöka skriva en rad text varje kväll. Brukar vara det som är det kämpigaste.
Tack för lyssning.
hogge
Ja ännu en stajo ballad ;) :blink: :ph34r:. Verkar ha svårt att göra snabbare låtar.
cykeln
Jepp något sådant blir det nog. Tänkte att ett break står först på tur sedan en ref och därefter en vers och sedan två ref.
Ungefär standard :D
Eddi:
Påminner en hel del om den där American Hero med sitt nakna arr och den ensliga stämman. Bra låt kan bli suverän i slutändan som jag uppfattar som ett uppkast just nu.
Teknikörat säger att det är svengelska (du låter orolig var mer säker på dig själv) och att understöd behövs runt 4-600 hz vid "Its got to be" i form av en elgura eller synt.
Jobba på med denna helskö lå som sagt.
stajo:
Tack Eko.
Kul att du tror på melodin. Jag gillar den själv fast då blir man tveksam om det låter för likt något.
Det är en slask. Först brukar jag sjunga in på mobilen, nästa steg är detta där jag snabbt slänger in något för att inte av misstag radera det och komma ihåg melodin. Sedan lyssnar jag då och då och då kommer det snart något break automagiskt, vi får se vad som händer här då. :)
Åsa:
Hej Stajo, hoppas allt är bra med dig!
Låter trevligt välbekant det här, det är ju du liksom - en stajoballad helt enkelt :) Ett bra utkast, hoppas du jobbar vidare på den här. Fin vers, kan få börja sådär ensamt med piano som nån föreslog och sen bygga på mer. Bra refräng, enkel och fin, kan få vara en textrad längre tycker jag. Melodin sätter sig direkt.
Vill du ha lite körer sen kan du hojta till :) Kul att du är igång och gör lite musik igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida