Forum > Demolåtar
stajo - my life, eller något
stajo:
--- Citat från: Åsa skrivet 07.03.2010, 20:43:20 ---Hej Stajo, hoppas allt är bra med dig!
Låter trevligt välbekant det här, det är ju du liksom - en stajoballad helt enkelt :) Ett bra utkast, hoppas du jobbar vidare på den här. Fin vers, kan få börja sådär ensamt med piano som nån föreslog och sen bygga på mer. Bra refräng, enkel och fin, kan få vara en textrad längre tycker jag. Melodin sätter sig direkt.
Vill du ha lite körer sen kan du hojta till :) Kul att du är igång och gör lite musik igen!
--- Slut citat ---
Tjena och tack Åsa.
Jo lite lugnt får den börja och sen bygga på mer. Det är frestande med lite körer ja :rolleyes:, jag hör av mig när den är mer färdig och lite mer text skall ju också skrivas.
S
Clemens:
Schysst låtidé!... bra melodi och tonspråk! känns ju lite som ett utkast just nu och väntar med kommetarer tills den är klar..Har det gått framåt? :)
Edit; Skall man gå in och rösta nu??? :unsure: fick ju ett utskick! :D
stajo:
--- Citat från: Clemens skrivet 08.03.2010, 20:56:52 ---Schysst låtidé!... bra melodi och tonspråk! känns ju lite som ett utkast just nu och väntar med kommetarer tills den är klar..Har det gått framåt? :)
--- Slut citat ---
satt faktiskt en timme idag och la lite bas och trummor på det befintliga, när jag hittat på ett break så slänger jag upp en ny version. Trodde jag jag hittat breaket men märkte att jag snott shallalalla rätt av från brown eyed girl :)
Clemens:
--- Citat från: stajo skrivet 08.03.2010, 21:40:09 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 08.03.2010, 20:56:52 ---Schysst låtidé!... bra melodi och tonspråk! känns ju lite som ett utkast just nu och väntar med kommetarer tills den är klar..Har det gått framåt? :)
--- Slut citat ---
satt faktiskt en timme idag och la lite bas och trummor på det befintliga, när jag hittat på ett break så slänger jag upp en ny version. Trodde jag jag hittat breaket men märkte att jag snott shallalalla rätt av från brown eyed girl :)
--- Slut citat ---
he..he..ja alla låtskrivares mardröm... :D
freddy:
Du vet att jag är ett stajo-fan sedan gammalt. Tycker detta låter intressant och jag tycker definitivt att du ska bygga vidare på detta. Kul att se dig här igen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida