Forum > Färdiga produktioner

Asti - Vi är nu

<< < (2/3) > >>

cykeln:
Ja det här är hantverksmässigt gjort!
Vi sitter väl alla fast i våra uttryck - på gott och ont.
Om man tar L Cohen så finns det där, sången, instrumenteringen, kören, det vemodiga - men vad gör det, det är ju så bra
Du har också ett uttryck som är ditt eget och det är bra även om man känner igen sig
Och det gör man i denna
Det är bra, ljudet , sången. Det är kanske stråkarna på vä sida som inte är helt lyckade.
Men den har väl kanske inget som sticker ut - som jag tycker dina låtar på senare tid har

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 05.03.2010, 11:01:47 ---Ja det här är hantverksmässigt gjort!
Vi sitter väl alla fast i våra uttryck - på gott och ont.
Om man tar L Cohen så finns det där, sången, instrumenteringen, kören, det vemodiga - men vad gör det, det är ju så bra
Du har också ett uttryck som är ditt eget och det är bra även om man känner igen sig
Och det gör man i denna
Det är bra, ljudet , sången. Det är kanske stråkarna på vä sida som inte är helt lyckade.
Men den har väl kanske inget som sticker ut - som jag tycker dina låtar på senare tid har

--- Slut citat ---
Håller med - det är inget som sticker ut och stråkljudet till vänster är jag inte nöjd med! Har inte lyckats få till det av någon anledning.
Har haft melodin liggande ett tag och ville ändå få den ur mig, fastän jag kände att det var rätt mycket upprepning.
Tror inte att jag orkar lägga så mycket mer tid på denna utan tar hellre tag i något nytt.....
Tack för lyssning och kommentar!

/Asti

Eddi:
Tjo Peter har inte läst andras inlägg så ber om ursäkt för ev. dubblar.
Mitt låtöra knorrar sig av förtjusning över en vacker låt med härliga sanningar och underbara harmonier. Enda klagomålet är slutorden som inte rimmar "här och nu" jag vet att "liv" är använt men....
Mitt tekniköra meddelar att det tycker att sången är för hög - inte mycket - men en del, att de första violinisterna dör för tidigt, att virveltrummisen är för lat - mer visp önskas - att några vispcymbaler lät märkliga.
Mina två örons 50 cent.

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 19:03:02 ---Tjo Peter har inte läst andras inlägg så ber om ursäkt för ev. dubblar.
Mitt låtöra knorrar sig av förtjusning över en vacker låt med härliga sanningar och underbara harmonier. Enda klagomålet är slutorden som inte rimmar "här och nu" jag vet att "liv" är använt men....
Mitt tekniköra meddelar att det tycker att sången är för hög - inte mycket - men en del, att de första violinisterna dör för tidigt, att virveltrummisen är för lat - mer visp önskas - att några vispcymbaler lät märkliga.
Mina två örons 50 cent.

--- Slut citat ---
Vågade inte använda "perspektiv", då hade Eq protesterat!  :)
Kan mycket väl stämma att sången är lite för hög - ska kolla!
Violinister har ingen hög livslängd, det är ett problem!  :) Nej, jag är medveten om att stråkarna låter mycket midi - lyckades inte få till det bättre, tyvärr!
OK, kanske behöver lägga in lite mer fills och visp......cymbalerna låter nog tyvärr inte mycket bättre hur jag än gör, men jag ska pröva lite till!
Tack för lyssning och bra tips!

/Asti

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 05.03.2010, 19:37:16 ---
--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 19:03:02 ---Tjo Peter har inte läst andras inlägg så ber om ursäkt för ev. dubblar.
Mina två örons 50 cent.

--- Slut citat ---
Vågade inte använda "perspektiv", då hade Eq protesterat!  :)
Kan mycket väl stämma att sången är lite för hög - ska kolla!
Violinister har ingen hög livslängd, det är ett problem!  :) Nej, jag är medveten om att stråkarna låter mycket midi - lyckades inte få till det bättre, tyvärr!
OK, kanske behöver lägga in lite mer fills och visp......cymbalerna låter nog tyvärr inte mycket bättre hur jag än gör, men jag ska pröva lite till!
Tack för lyssning och bra tips!

/Asti

--- Slut citat ---
Men stråken i början kan du enkelt förlänga klagomålet från det örat var inte att det lät som midi.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion