Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi är nu
robblar:
--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 19:40:19 ---
--- Citat från: asti skrivet 05.03.2010, 19:37:16 ---
--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 19:03:02 ---Tjo Peter har inte läst andras inlägg så ber om ursäkt för ev. dubblar.
Mitt låtöra knorrar sig av förtjusning över en vacker låt med härliga sanningar och underbara harmonier. Enda klagomålet är slutorden som inte rimmar "här och nu" jag vet att "liv" är använt men....
Mitt tekniköra meddelar att det tycker att sången är för hög - inte mycket - men en del, att de första violinisterna dör för tidigt, att virveltrummisen är för lat - mer visp önskas - att några vispcymbaler lät märkliga.
Mina två örons 50 cent.
--- Slut citat ---
Vågade inte använda "perspektiv", då hade Eq protesterat! :)
Kan mycket väl stämma att sången är lite för hög - ska kolla!
Violinister har ingen hög livslängd, det är ett problem! :) Nej, jag är medveten om att stråkarna låter mycket midi - lyckades inte få till det bättre, tyvärr!
OK, kanske behöver lägga in lite mer fills och visp......cymbalerna låter nog tyvärr inte mycket bättre hur jag än gör, men jag ska pröva lite till!
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti
--- Slut citat ---
Men stråken i början kan du enkelt förlänga klagomålet från det örat var inte att det lät som midi.
--- Slut citat ---
Usikker på hva midi låter som, men jeg tror ikke det kan høres av mennesker... 31.5kbaud :)
Skitbra låt - igjen!
Er det ok at jeg overtar "perspektiv" om det er så at du ikke tørs bruke det mer? :) Det er jo et kvalitetsord som rimer på mye rart...
-Robert
asti:
--- Citat från: robblar skrivet 05.03.2010, 21:11:32 ---
--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 19:03:02 ---Tjo Peter har inte läst andras inlägg så ber om ursäkt för ev. dubblar.
Mitt låtöra knorrar sig av förtjusning över en vacker låt med härliga sanningar och underbara harmonier. Enda klagomålet är slutorden som inte rimmar "här och nu" jag vet att "liv" är använt men....
Mitt tekniköra meddelar att det tycker att sången är för hög - inte mycket - men en del, att de första violinisterna dör för tidigt, att virveltrummisen är för lat - mer visp önskas - att några vispcymbaler lät märkliga.
Mina två örons 50 cent.
--- Slut citat ---
Violinister har ingen hög livslängd, det är ett problem! :) Nej, jag är medveten om att stråkarna låter mycket midi - lyckades inte få till det bättre, tyvärr!
OK, kanske behöver lägga in lite mer fills och visp......cymbalerna låter nog tyvärr inte mycket bättre hur jag än gör, men jag ska pröva lite till!
/Asti
--- Slut citat ---
Men stråken i början kan du enkelt förlänga klagomålet från det örat var inte att det lät som midi.
--- Slut citat ---
Usikker på hva midi låter som, men jeg tror ikke det kan høres av mennesker... 31.5kbaud :)
Skitbra låt - igjen!
Er det ok at jeg overtar "perspektiv" om det er så at du ikke tørs bruke det mer? :) Det er jo et kvalitetsord som rimer på mye rart...
-Robert
--- Slut citat ---
Jag menar,som du säkert förstår, att det låter inte riktigt naturligt! :)
Kul att du tycker låten är bra! Du får gärna överta "perspektiv" - jag tror att innebörden kan ge helt nya perspektiv i en norsk text! :)
Rimmar på många användbara ord i låttexter, som t.ex konjunktiv, rekursiv, förstahandsalternativ, saliv,....etc :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
Mina två örons 50 cent.
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
OK, då förstår jag! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida